2015-03-05

Har haft många tider denna vecka.
Men nu börjar saker bli uppstyrda.

Fick en ny tid för alla hundars vaccinationer (fick ju vända om hem för att åka till akuten med Varga förra försöket).
Så hundarna är vaccinerade för en tid nu.

Varga har gjort sina återbesök hos tandläkaren sedan olyckan.
Så nu är det bara att vänta och se hur de går med de nya tänderna, om många år.
Allt är klart med försäkringsbolaget.

Igår åkte jag till jobbet, ja jag har faktiskt  ett sånt :-D
Beställde nya arbetskläder, tittade på schema, pratade lite om ansvarsområden och sen såklart massa allmänt med nya chefen.

Har ju både ny Chef o nya kollegor.
Jag gick hem för snart 3 år sedan så mycket har hänt och iprincip alla bytts ut.

Ska bli kul att börja jobba igen, ser fram emot det. Även om de fortfarande är ett tag kvar.

Hundarna har fått 3 dagars välförtjänt vila. Så idag är det dax för körning igen.
Är osäker på vilka vägar som är körbara här hemma nu.
Så jag kanske sätter barnen i bilen sen och åker för att reka lite inför kvällen.

Imorgon har Vidar sin 2,5 års besiktning på BVC. 
Tror inte det är någon vaccination nu utan bara längd, vikt & utvecklingsbedömning.
Ska bli kul att se hur han växt sedan sist.

Han pratar mer och mer och kommer fortfarande såå bra överrens med sin lillasyster.
De är underbara att se.

Ramlar Varga står Vidar redo att lyfta upp henne. När de träffas på morgonen efter ha sovit i varsinna rum är det kramkalas.

Han delar gärna med sig.
Nu på morgonen när jag skulle ringa till försäkringsbolaget (och ville att barnen skulle vara någorlunda tysta/lugna) gav jag Vidar två kex och sa, "ett är till dej, det andra får du ge till Varga".
Jag smygtittade runt hörnet och såg Vidar gå fram till Varga, han tittade noga på kexen (valde) och gav sedan det ena till Varga, som sa "Tack!" :-D
Härligt att se!

De har så mycket glädje av varandra!
2015-03-05 @ 08:28:47 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0