Alla har vi väll kaos

Bara att ens egna kaos alltid känns värst, för de är i det man själv lever.

Igår hade vi fått tid hos veterinären, den ända tid de hade denna vecka..
Självklart blev de samma tid som min egna tandläkartid (som jag redan tidigare ringt och fått framflyttad till nu, eftersom jag inte hade möjlighet då heller). 

Så vad gör man.
Hundarna går först.
Så jag ringde tandläkaren och avbokade, igen!

Thommy kom från jobbet tog över matlagningen som snart var klar och skulle även mata barn.
Jag fick skjuta på middagen för min egendel tills jag kom hem.

Jag gick ut och boxade hundar och tuffade mot kristinehamn.
Valparna skulle få sin 12v spruta och Snö & Storm 12månaders sprutan.
Så 6 hundar med.

Var lite halvstressad då jag behövde in på granngården innan veterinären, eftersom de sen skulle hinna stänga tills vi var klara hos veterinären. 

Men när jag kommit halvvägs ringer Thommy.
Det ända jag hör i början är att Varga skriker. Förstår att de hänt nått.
Får efter en stund höra att hon ramlat ner för trappen och att hon tappat tänder.

Så jag slår runt på släpet och kör hemåt.
Thommy ringer 1177 undertiden som vill han istället ska ringa 112.
De ville skicka en ambulans eftersom de ändå fanns en i Filipstad..

Jag kommer hem skyndar att få in alla hundar dit dom ska och går in och tar över Varga som då blir lugn.

Hon var inge konstig utan verka vara ok.
Fast hon såklart hade jätteont i munnen.

Ambulansen kom och vi bestämmer att vi ska åka egen bil till Karlstad.
Hon sitter bättre mycket där och de verka ändå som de gått bra.
Men man vill ju ändå att någon ska titta på henne.

Vi ringer farmor & farfar om barnvakt till Vidar.
Vi ville inte att Varga skulle sitta själv i baksätet i bilen hela vägen till Karlstad, ifall hon skulle bli dålig o börja spy eller nått.
Och att ta med Vidar till akuten kändes inte som nått alternativ.

Så thommy körde, jag o Varga satt bak.
Världens snällaste svärföräldrar tog Vidar!

Väl i Karlstad fick vi vänta i 4 timmar innan doktorn kom till oss..
Varga hann sova på mej några timmar och vart glad o busig på slutet.
Jag passade på att titta i munnen medan hon sov.
Ena framtanden var borta, (den låg ju kvar hemma med rot och allt).
Andra framtanden, jättelös.
De andra tänderna verkade sitta fast.

Inga skador på tunga eller nått.

Doktorn kom och eftersom hon kunde gapa (åt oss) inte verkade annorlunda eller svimmat eller spytt fick vi åka hem.

Så vid 00 tiden körde vi in på gården.
Jag såklart helt tokhungrig eftersom ja inte ätit sedan lunch (12h tidigare)..
Fika/godis/drickamaskinen var såklart trasig på akuten...

Varga sov i vår säng hela natten och på morgon åkte thommy och hämta Vidar innan han börja jobbet.

Imorgon fick vi en tid till tandläkaren för att kolla lite mer i munnen, om hela roten är med ut osv.

Idag verkar hon som vanligt.
Glad, busig, men såklart ont i munnen när hon ska äta!

Så nu blir hon tandlös några år framöver..


Lite ont i munnen, men glad ändå! 

2015-02-25 @ 13:22:44 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snälla nån', vad fort det händer när det händer...tur i värsta oturen att det inte var värre ändå.

2015-02-25 @ 14:21:55
Postat av: Malin Wederberg

Stackars lilla tjej <3 Tur att hon är glad nu i alla fall.

2015-02-26 @ 13:14:30
URL: http://darksess.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0