2015-02-17

Imorse körde Thommy hundarna till jobbet. 
Vi bor så bra att han kan köra "bakvägen" dvs grusväg i skogen dit och slipper åka in i samhället (som han annars gör när han åker bil).

Blir perfekt träning.
Först en tur dit.
Sedan stake-outträning under dagen.
Sen får de springa hem igen.

Perfekt att kunna variera träningen blandannat på de viset.
För hundarna hade nog bara räknat med att få frukost imorse när Thommy kom ut.
Istället blev de en springtur och frukost sen när de kom fram.

Jag och barnen fick besök av deras faster Mimmi idag.
Vi lekte inne, gick ut, åkte pulka och grillade sedan korv i slogboden till lunch.

Barnen vart trötta och Mimmi åkte hem när de la sej.

Jag har precis vart ute och haft valparna lösa. Mockat alla hundgårdar. Fyllt allas kojor med ny halm.
Så när hundarna kommer hem i eftermiddag blir de gött för dom att krypa in i kojorna igen.

Valparna fick en extra insatt lunch idag. Bara för att bli lite bortskämda när de vart så tomt här hemma.
Fryst öring.
Riktigt nice för valptänderna de..

Bildrapport från husse idag.
Spannet parkerat på jobbet och nöjda efter en morgontur samt frukost!
Närmast Selma, Bullen, Karma, Segra, Storm & Snö.


Aslaug äter fryst öring.


Ragnar och bakom ligger Lagertha.

Nu blir det vila för hundarna ett par dagar. Eftersom hussen åker till fjollträsk. 
Jag kan inte gärna ha med barnen när jag kör alla hundar så..

Vila nu inför helgen.



2015-02-17 @ 13:37:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0