Björnrundan

Vi har varit i Nornäs över helgen och kört björnrundan.

Då vi är en husky kort just nu och valparna är för små för en 30km tur så valde vi att köra malamuterna.

Så vi trampade cykel hela rundan med Divine & Zigge.
Varga i cykelkärran och Vidar i stugan med mormor & gammelmormor.





 På fredagen grillade vi korv på gården och åt finska piroger till lunch.

Gör oss redo för start.
På bilden pappas tik Blacky (vår senaste kull).

Pappa selar sin hane Silver.


Varga ätet smörgås på första stoppet. Har kört 8km här.


Thommy värmer lunch till Varga. Mitt mellan första och andra checkpoint.


Jag äter dajm.

Påväg mot andra checkpoint.
De vart tokvarmt så vi åkte saakta.

Divan lunkar på


På andra cp blev de bad för hundarna.


Och korv med bröd för förarna.

Påväg sista etappen tillbaks till bilen. Har väll kört ca 25km här.


Imål hälsade jag på Wolf och Bitch som numera bor hos Irene. Här på bilden Wolf som gått i led hela sträckan i hennes 7-spann.

Båda hundarna väldigt glad o se mej!!
Wolf flyttade väll för ca 2mån sen och bitch för ca 1..
Fick massa pussar av dom <3


Här är Bitchen som gått i wheel i 7-spannet.


Igår em kom vi hem till Värmland igen.
Skönt de oxå.

Så idag har tvättmaskinen gått varm.
Jag o barnen har vart ute hos hundar o höns.
Mockat hos hundar.
Fyllt foder och halm hos hönsen.
Släppt hundarna i hägnet. 
Blandat vattning till hundarna, som de ska ha i em, inför körningen ikväll.

Jag har beställt fodax, betalt några räkningar, satt långkok på spisen.
Så nu ska ja se om barna kan somna..

2014-09-29 @ 12:16:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0