2014-09-24

Igår åkte jag till veterinären med hela gänget.
Utan valparna, de är ju nyvaccinerade så de blev kvar hemma.

De andra skulle ha vaccin.
Segra, Selma & Bullen skulle även besiktas.
Vi vill ju ha alla våra hundar försäkrade, så då krävdes en besiktning för jag skulle kunna teckna på dem.

Inga konstigheter på besiktningarna.
Fick omdömet att de va trevliga hundar allihopa.
Tandsten på två av dom var de som noterades, så inga konstigheter som hittades.

Trots att Selma är väldigt blyg med nya människor gick de SÅ bra.
Hon var jätteduktig!
Ändå tog hennes undersökning längst tid, då vi inte kunde hitta hennes chip.
Men tillslut fann vi det, lång långt bak på ryggen.
Hon har väll under sina år sprungit så snabbt så chippet åkt bak *fniss*

Hundarna fick vila från körning igår eftersom de fått vaccin.

Idag på fm var jag och barnen ute, dammsög och damtorka i bilen.
Sedan har vi packat endel idag.

När thommy kom hem åkte jag till gymmet.
Sedan blev de hundkörning när jag kom hem.

Varga igår kväll när vi skulle ut och fylla halm i hundkojorna.


Igår kväll vart det fryst lax till middag för hundarna. Här är Snö som njuter av sin laxbit.


Idag har jag skämt bort mej själv riktigt, först nagellack. (Jag är ju ingen "nageltjej" precis.) Men ibland ibland kommer de på färg åtminstone, valde min mans favoritfärg för att göra honom glad!


Sen klippte ja håret också! Bunta ihop allt i en toffs o klippte ett klipp rakt av, klart! Blev över en dm kortare, skönt att bli av med de spretigaste topparna. Haha skitfult om man tittar på resultatet kanske, men de är inte så jäkla noga eller..? De syns inte i 100 iaf (dock i typ 70 kanske) :-O :-D

Redo för start hemma.


Paus halvvägs. Här ska vi slå runt sen hemåt.
2014-09-24 @ 21:20:53 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag kan hjälpa dig med klippningen nästa gång. Du ska inte behöva göra allt själv!

2014-09-25 @ 11:39:18
URL: http://Mejmej.blogg.se
Postat av: Lis

Har hundarna samma pose på de två sista bilderna? :D haha! Coolt!

2014-09-28 @ 09:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0