Början av den här veckan

I måndags packade jag iordning mej o barnen och körde med en kärra skräp till tippen.

När jag lastat av all bröte åkte vi in till öppna förskolan i Filipstad.








På öppna förskolan var det massor med barn och föräldrar.
Vidar är snäppet vildare än andra barn kan ja tycka.
Ja ni ser ju bilderna (försökte bara fota när inte andra barn var nära).

Inget av mina barn intresserade sej för att leka med några andra barn..
Vidar la däremot beslag på en pappa och skulle ge honom varenda leksak som fanns.
Pappan verkade mest besvärad och försökte fly undan, men de gick ju sådär, Vidar hittade honom överallt.

Efter nån timma skulle de ha sångstund.
Alla barn satte sej på mattan snällt vid sina föräldrar och fröknarna spelade gitarr och sjöng.

Vidar sprang runt, som en pajas, ställde sej och högljudt gapskrattade åt ingenting, åkte kana på en flickas prinsseskläning och var vild!
Varga satt bara och morrade.

Först tyckte föräldrarna att Vidar var rolig såg de ut för.
Men jag bestämde mej strax för att avvika då Vidar störde ordningen så att säga.. 
Han var dessutom rätt övertrött.
Jag kände även någonstans här att de var nog med socialträning för den här gången!!





Vi har även tränat hundar den här veckan. Nästa pass, imorgon, ska Storm få gå med igen.

Fönsterglutt på hönsen här om kvällen.



Kvällsmys i hundgården





Några bilder från hägnet idag.


Idag fick hönsen även halm i hönsgården, var så geggigt.

Jag o Vidar har även bakat en kladdkaka idag.


2014-10-08 @ 17:57:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0