2014-10-16

Har visst vart tyst i en vecka..
Lite bilder sedan dess: 






I fredags hade vi fredagsmys hela familjen.
Grillade och åt dessutom efterrätt på de.
Vidar älskar ju nonstop så de fick de såklart bli på efterrätten.

Avslutade dagen med en bastu, som både Vidar & Varga uppskattar!

På lördagen var vi på 80årskalas.
Far & dotter


Mamman 

I måndags var pappan ledig eftersom han jobbat helgen.
Vi krattade löv ute blandannat.




Åkte på babysim


Körde hund, men de blev de inga kort ifrån.

I tisdags åkte jag o barnen till bonden och köpte spannmål till hönsen
Sen till granngården o köpte en säck foder.


Efter shoppingrundan åkte vi till mamma och lunchade. 
Tog även en promenad.
Hade inte kläder för att vara ute, så vi hitta en gammal jeansjacka som jag haft som Vidar låna.




Igår börja vi ta upp lövhögarna på gården på förmiddagen.
Vidar skulle åka i skottkärran såklart varje vända.


Fick hit mamma & min mormor på en lunchdejt.
Jag bjöd på ost-skink-broccoli paj och kladdkaka, som jag även slängt ihop under förmiddagen.

När thommy kom från jobbet åkte jag till gymmet.


Sedan hem, la barnen och ut till hundarna


Inatt verkar Vidar åkt på sin första riktiga förkylning. 
Förut kan han bara vart lite kladdig i näsan nån gång.

Men inatt vakna han ledsen flera ggr och harkla sej och tog sej för halsen.
Han somna om ganska direkt alla gånger, bara han fick några klunkar vatten och man stoppa om han.
Idag har han verkligen rinnsnuva.
Man får torka heeeela tiden.
Lite varm kanske han är, men inte såpass varm att jag tempat.
Så länge han inte har hög feber eller är hängig ger man ju ändå inte febernedsättande.

Jag tror de är bra med friskluft så vi har ändå vart ute en stund.
Men klädde honom ordentligt under ytterkläderna och var inte ute så länge som vi brukar.
Vill ju inte han ska bli kall nu när han är förkyld, utan bara en lagom dos friskluft är nog nyttigt :-)

Vi gjorde de vikigaste när vi var ute.

Fodra höns, mocka hundgårdar och släppte hundar i hägnet.
Sedan gick vi in..

2014-10-16 @ 12:02:21 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0