1års kontroll på BVC

Har nyss kommit hem från Filipstad.
Fått i barnen lunch och lagt dem för att sova en liten stund.

Var på BVC för Vargas 1-årskontroll.
9420gram och 74cm lång.
Hon fick sina 2 vaccinations sprutor.
Skrek bara till just när hon fick dom, vart sedan glad direkt. 
Vi hann inte prata så mycket mer, eftersom barnen for runt lite överallt. Vidar åkte kontorsstol över halva rummet blandannat.
Doktorn klämde på huvud och drog i armar o ben typ.
Han sa inget om de så jag antar allt var bra! Ska tillbaks om ett halvår sen.

Hon växer på bra, som hon gjort hela tiden.
När hon var nyfödd låg hon under hela växtkurvan.
Hon var ju väldigt liten eftersom hon kom en månad för tidigt.
Men redan vid 4månader hade hon växt in och över 3 streck i kurvan och därmed hamnat över "normal".
Där har hon sedan hållt sej.




Hon äter allt, men är minst förtjust i frukt! (Tvärs emot Vidar).
Hon gillar äpple, banan, blåbär, hallon resten spottar hon mest ut.. :-/

Ammar fortfarande en gång per natt.
Vissa nätter hoppar hon över.
Men jag ska väll ta tag i att sluta med det.
Men när hon vaknar vid 3 - 3:30 är de så lätt att ta till, för då vet jag att hon somnar om direkt.
Man är ju själv som ett lik då och vill bara att hon ska sova så man får sova själv.

Men alla nätter vaknar hon inte och då blir de såklart ingen amning alls de dygnet.

En plan är att ringa min barnmorska och få recept på p-piller för då får jag inte amma mer när jag börjar med dom..

Lite bilder sen sist

I lördags grillade vi korv till lunch i slogboden hemma.


Pappan & Varga


Ingen orka de sista två 

Kände mej sådär lagom avslöjande när jag åkte på affärn på lördags förmiddagen hur jag planerat min lördag.. Men den bjöd jag kassörskan på :-)


Vidar somna för natten redan kl 17 på lördagen, fast under köksbordet efter kvällsmaten..


Inga-Britta fick 3 kycklingar i helgen


Varga & Vidar när vi lekte ute på gårn igår. Vidar skulle absolut ha sin Fjällräven kånken på sej när vi klädde oss för att gå ut, så de fick han såklart.


Finaste i hela världen <3

2014-10-21 @ 11:38:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0