Ny vecka

I helgen blev de bastubad.
Hämta hem atvn.
Körde hund.
Firade farsdag.
Grillning x 2, men grillat är ju godast såatte.

Jag satte årets glöggsats i fredags.


Våran fina bastu!!


Vidar gick o la nalle och docka på golvet. 
Varga gjorde likadant fast med sej själv.

Jag ute med 4spannet


Paus


Syskonen Bullen & segra i led.


Storm & Selma i wheel.


Thommy fixa ny bänkskiva i hundköket när jag va ute o körde hundarna.

På söndag förmiddag bytte jag o Vidar fönster i hönshuset när thommy var på gymmet.

Det va spräckt på insidan då en av hönorna flög in i de i somras.
Därför hade vi inte brytt oss om att göra iordning de, utan de satt bara fast med några spik i väntan på att bytas ut.

Nytt fönster..
Eller nytt är väll jävligt fel att säga, de har suttit på torpet i en herrans massa år innan.


Före

Under


Efter.

Fick göra lite special till höger. Då de va lite konstigt byggt för dörren där..

Sen sket ja faktiskt i att brädorna blev för korta på högersidan. De va de material som fanns hemma och hellre att de fela typ 5cm än att de inte blev fixat alls.
Tror inte hönorna kommer att klaga iaf.

Satte upp kompostgaller på insidan så ingen fågel ska kunna krascha den här rutan oxå.

Bara o köpa hem en flaska fogskum och dra i från insidan sen om man nu ska va lite noga :-)


Idag på fm har jag o barna kört bort stockhögen.
Så nu kan snön komma o man kan ploga utan att köra tvärnit in i den.




2014-11-10 @ 11:52:51 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin

Hej Ida :) Fina bilder från torpet och omgivningar :)
Hoppas ni har det fint !! Här stundas det för advent (vet,, jag är ju tidig med allt som vanligt haha) Men det ska börjas i tid !!

Fråga till dig: (om du vill och känner för det, och vill göra en gammal dams hjärta glad - min Granne Gunnel!)

Jag träffar henne då och då,
hon är uppväxt och kommer från Svartsången.
En släkting till henne är uppväxt där ni bor, Dalningsfallet så hon känner till det SÅ väl !! Och har varit där mkt hela sitt liv.

Du skulle inte ha lust att skicka någon/några bilder på huset utvändigt? En bit ifrån, och kanske på tomten och infarten. Gunnel tycker det vore så himla roligt att se :)

Hon är idag gammal, tar sig dåligt fram och när vi sitter och pratar när vi umgås berättar hon mycket om Svartsången och just Dalningsfallet !! Har visat henne lite bilder från din blogg och hon tycker ni gjort så fint :)

Om du vil så har jag skrivit in min mailadress.

Hoppas ni har det bra :)
Saknar er... :/

Kram R.

2014-11-12 @ 17:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0