Hundfunderingar

Funderar fram och tillbaks på de här med hundarna.

Att vi vill hålla på med hundkörning är inget snack om, och vi vill även skaffa fler.

Men då är ju frågan vilka man ska försöka ev placera om.

Divine går av flera anledningar inte med i spannet.
Hon är världens goaste tik, med folk.
Älskar att få vara med, är lugn o go.

Men iochmed att vi inte kör henne med de andra blir hon ju mest ståendes.
Hon fyller dessutom 8 nu och hennes draghundskarriär känns liksom förbi.

Däremot gillar hon att få ut och springa eller att man cyklar lite med henne då och då eller åker lite skidor eller andra små utflykter.

Men divan är ju just min diva.
Ska hon få fortsätta vara våran maskot,
eller skulle man försöka hitta ett hem där hon istället kunde bli bortskämd till tusen?
Ligga på soffa ibland och motionera i lagom dos. 

Drömmen hade ju vart om hon flyttade till någon vi känner, som vill ha henne som ensamhund att skämma bort.

Nu är hon ju dessutom kastrerad och slipper ju därmed löpen och ev sjukdomar som tikar lätt annars drabbas av.

Sedan har vi iluk.
5åring son älskar o springa.
Men han älskar inte våra andra hanar, därav skulle de vart bäst för allas del om han kunde komma till någon som vill köra 1 eller 2-spann..

Men samtidigt är de svårt, de är ju våra familjemedlemmar..

Kluven!!
2014-03-06 @ 09:05:57 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: lis

att oplacera till någon man inte känner tror jag inte ett dugg på.. då är det bättre att låta hunden somna in..man hör så mycket skit om omplaceringar..usch.. har ni ingen större hundgård som dessa två kan leka o härja i när ni kör dom andra+?

Svar: Oj, de var nog bland de mest dummaste jag hört.
Ida Vähäsalo

2014-03-06 @ 16:53:37
Postat av: Lis

Eller snarare fakta vad gäller omplaceringar.. Tyvärr.. Har en mor som föder upp retrivrar o labradorer.. Så det förekommer mer hemskt för hundar som har nått några år .. Derför bättre att ta bort dom så slipper dem lida!

Svar: Så då vet du allt om omplaceringar för de. Snacka om att dra alla överben kamm. Isf kan jag ju säga att jag vet hur många "fall" som helst där de blivit kanon!
Ida Vähäsalo

2014-03-06 @ 23:18:22
Postat av: Brittis

Du - Ida - och jag har diskuterat våra tikar (Divan och Sinik) tidigare. De verkar vara väldigt lika. Underbara kompisar, hur snälla som helst och kan föra sig med alla UTOM med andra hundar då...våran Sinik börjar bli gammal nu, fyller 10 år i september och har artros i en höft så vi kan inte alls köra henne längre. Jag älskar henne. Hon är min bästa hund någonsin. Nu blev det lång inledning för egentligen ville jag bara säga att om vi inte hade någon hund alls nu skulle jag gärna vara fodervärd till Divan. Jag förstår verkligen hur du tänker inför ev. omplacering. Tror jag.

Svar: Hehe ja det kommer jag ihåg nu när du skriver det! :-) Ja ni hade verkligen varit ett perfekt hem åt Divine. Hon skulle velat bo hos någon där hon ibland får vistas i hundgård men även skämmas bort och vara med inne. Lite lagoma dragturer och skogspromenader :-) Får väll se om man kan luska ut nån som inte redan är "upptagen".. :-/
Ida Vähäsalo

2014-03-10 @ 13:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0