Flytt

Då har ytterligare en malamute flyttat..

I torsdags kväll rullade Irenes hundbuss o släp in på gården.
Vi åt lite grillat och satt i slogboden och prata hela kvällen.
Efter midnatt plockades selar, linor, hjuling o diversesaker fram.
Även om de egentligen va lite varmt för hundkörning så fick de bli en kort lugn tur för att hon skulle få se hur killen jobbade.
Även om de är svårt att få en rättvis bild såhär mitt i högsommaren då träningen blir som sämst.

Hon och thommy plockade ihop ett fyrspann av våra o hennes hundar och körde kortturen ner förbi tjärn.

Efter frukost på fredagen så tog hon en egen tur med Wolf och en av hennes hundar och sin kickbike för o se hur han gick i köra för henne ensam.

Jag antar att hon blev nöjd över vad Wolf visade upp, för på fredag eftermiddag tuffade hon vidare och Wolf följde med henne och sin nya flock.

Jag hoppas allt kommer att fortsätta o gå bra.
Och ser redan fram emot o få se honom igen på Björnrundan :-D

Jag tog ju inga bilder, så de jag delar "snodde" jag från Irenes fb, hoppas de va ok..

Fyrspannskörning natt till fredagen.


Wolf ute på en tur med irene & sin nya arbetskollega :-)



Han ser ut o trivas bra med sin nya tjej :-D

2014-07-19 @ 23:04:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0