2014-07-16

Igår blev en tur till kristinehamn när thommy jobbat klart.
Skulle till banken och sätta in lite kontanter, de har som tur är en insättningsautomat där inne på banken, för typ inga banker hålls ju med kontanthantering längre.

Sedan blev de granngården o köpa hönsmat.
Maxi o köpa blöjor.
Sen åt vi vår kvällsmat på Träslottet.

Sist av allt var de dax för ett besök till veterinären. 
Snö skulle få sin vaccinationsspruta innan vi åkte hem.
Hon märkte inte ens att hon blev stucken.

Väl hemma inser ja va klantig jag varit.
Inga pengar på kontot..?
Ser att ja lyckats valt fel konto i automaten och satt in alltihop på Vargas konto.
De kontot är låst i internetbanken för överföringar, så jag kunde ju inte lätt ordna till de.
Typiskt!!!!

Så idag på förmiddagen åkte vi o plocka upp thommy på jobbet o tog en snabbis till banken.
Vi båda måste vara med o skriva under för att kunna få ut pengar från barnens konton.
Så nu sitter de iaf där de ska.
Ska nämligen använda dom på lördag så de va lite bråttom att ordna till de hela!

Efter frukosten imorse, innan banken, slängde jag ihop en fiskgratäng.
Så kvällsmaten är klar att bara värma på ikväll för pappan till sej o till barnen.
För jag ska nämligen till Vitalgym o träna axlar & triceps.

De kändes som de mesta bråkade med mig imorse.
Vi har en liten Vidar som plockar o rotar med allt o som verkar lära sej alla barnlås!
Så jag fick mosa potatisen och vispa ihop moset med en visp i elvispen, den andra var borta.
När jag väl kletat ner moset i spritspåsen o trycker till sprutar moset i halva köket!!
Någon, Vidar, hade tydligen även bitit massa hål i spritspåsen så moset spruta överallt!
Ja de är härligt med barn.. :-D

Blev även en stund i lekparken igår när vi var i stan.


Varga nöjde sej med att titta på


Så även Snö


2014-07-16 @ 12:30:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Recept fiskgratäng?:)

Svar: Använder mej inte av recept. Gjorde bara som vanligt när man gör fiskgratäng..? Koka potatis gjorde mos. Körde torsken i ugnen en stund. Gjorde dillsås. Spritsa moset runt fisken, på med såsen o in i ugnen igen.
Ida Vähäsalo

2014-07-18 @ 00:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0