2014-04-24

Dagarna rullar på.
För att lättast komma ihåg vad vi gjort får ja gå in o kika på va jag knäppt för bilder..


Igår på dagen åkte jag och barnen till bygghandeln.
Handlade de som saknades för att få färdigt vårt sovrum.
På vägen hem åkte vi till mina föräldrar i hälsade på o lunchade.
Påvägen hem somnade Vidar, så han bar jag in i hans säng.
Sedan bytte ja lampor på bilen, hade åkt enögd i månader tror ja!!



Men nu ser den igen :-D
Sen började ja måla lite av de brädorna ja köpt.

Några av unghönsen har precis börjat värpa också!
Ganska precis då de fyllde 20v.
6 ägg har vi hittills fått.
Så nu inväntar ja att de ska komma ihåg ordentligt.

Småkycklingarna växer så de knakar.
4veckor är de nu.
Ja tycker mej se att de är 6tuppar och 3hönor.




Tuppkyckling

Förmodligen hönkyckling

Varga blir i övermorgon 6månader.
Tiden går fort.

Jag har precis börjat ge henne lite gröt om kvällarna.
Vidar helamma jag också i 6mån så jag körde på lika denhär gången också.

Hon har ju hitills bara provat några miniskedar, men de blir lite mer för varje gång. 
Hitills har ja bara gett havregrynsgröt,
men nu när hon får i sej några skedar ska jag börja pimpa den med lite järn och c-vitaminer.

Ska även nu börja ge olika smakportioner till lunch.
Olika grönsaker, potatis osv..




Storebror låna snällt ut sin gunga idag.
Han gunga även på henne lite.
Men hon fick ha en kudde fram så hon inte skulle skalla kanten :-)

Jag har mockat hönshuset idag.
Blev så fräscht o trevligt som vanligt!


Mina lökar jag satte i höstas (som ja fick av thommys morfar & Monika) har börjat blomma!!

Träningen flyter på bra!
Häromdagen när ja körde baksida lår slängde jag på en extra 5a i benpressen o körde därmed på 175kg för första gången!!
Men ja får en inre bild att ena knät ska hoppa ur led o så tappar ja greppet om fotplattan.. 
Fotplattan smäller ihop mej som ett dragspel o tänderna flyger ut och näsblodet sprutar..!

Tänk o behöva plocka ur resterna ur mej liggandes där ihopklämd i benpressen :-O

2014-04-24 @ 19:09:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0