Ligger med bra nu

Alla tupparna slaktades (utom stor-tuppen) som planerat igår.
 
Jag gick ut och bedöva och yxa av huvud medan Thommy höll.
Sedan gick jag och lekte med Vidar medan Thommy styckade.
När styckningen var klar gick jag dit och hade ihjäl nästa,
och gick sedan återigen och lekte med Vidar.
 
Efter 3 tuppar kom Ida & John.
John tog då över mitt jobb.
Tack för hjälpen! :-)
 
Efter slakten mockade jag ur hönshuset och gjorde snyggt där inne :-)
Så nu är där ordning igen :-)
 
Nu har vi alltså 9 Faverollehönor och 1 Faverolletupp.
Plus 2 hedemorakycklingar och 1 willyskyckling (ännu inte könsbestämda).
 
Hundarna har börjat tränats regelbundet och både dom och vi verkar lika glada över det.
 
Nu på morgonen har jag lagat 2 rätter till Vidar och portionsförpackat.
Nu ligger de och svalnar och ska sedan in i frysen.
Det började bli tomt på "Vidar-mat" där inne,
bortsett från massa portioner makaroner och köttfärssås..
Han äter ju vanligtvis alltid det vi äter och ihop med oss.
Men det är ändå bra att mat alltid finns färdigt om vi åker bort,
eller att vi äter på någon konstig tid.
 
Nyss började jag justera 6-spanns stången.
Det var några saker som inte var så bra som behöver ordnas inför kvällens körning.
Men Vidar vaknade innan jag hann färdigt,
så han får strax bli med mej upp på övervåningen och göra klart de sista.
Om det går utan att herr pillerman ska hjälpa till alltför mycket :-)
 
Sedan vet jag inte vad vi ska hitta på riktigt.
Tilllochmed tvättkorgen är ju tom liksom :-)
Men de känns bra att man är med på alla plan iallafall! :-D
 
Thommy föreslår alltid att jag ska gå och lägga mej när ändå Vidar sover.
Men de kan ja nog inte göra mer än om ja vore sjuk.
Nä, jag vill allt känna att jag får saker gjorda,
även om ja så får fundera en stund för att komma på nått som behövs ordnas med..
2013-09-23 @ 09:36:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0