Kvällens middag..

Operation frystömning pågår ännu..Idag blir de torsk till middag.

Jag tycker om fisk, men de ska helst inte smaka "för mycket" fisk för att vara gott.
En superenkel rätt som saknar namn som jag tror jag hittat på själv (minns inte?) är denna:

Lägg den tinade fisken i en ugnsform.
Jag gör alltid med vit fisk och det funkar bra med fisk i block.
Kryddar med salt (om man inte har småbarn) & peppar.
Rör ihop krossade tomater och en burk lätt creme fraiche med smak av paprika chili.
Häller "såsen" på fisken, strör över dill och in i ugnen.
Sedan sköter de sej själv tills termometern piper att fisken är klar.

Serveras oftast med ris här.

Det blir ganska starkt.
Men är extremt lätt och snabblagat.
Duger bra som en vardagsrätt :-)

2013-09-17 @ 10:29:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0