Ja handla lite mera.. :-)

Jädrans va hon shoppa loss ordentligt här nu..
 
Nä, men jag har börjat inse att de inte alltid lönar sej att köpa billiga skor/plagg..
Ett företag jag handlat mycket från innan *nämner inga namn* (och jag handlar där än) har man lärt sej vilka typer av plagg man inte köpa från dem, trots att de är billigt..
För de blir inte så billigt i längden när de typ är fina och fräscha fram tills att man tvättat dem ett fåtal gånger,
då de antingen vrir sej eller tappar passform och färg helt.
 
Då blir det ju billigare att köpa nått dyrare och märke
och man märker att man kan ha de i flera år istället och de är lika fräsch och fint efter varje tvätt!
 
Oftast när jag spanat in något länge (men har väntat för jag tyckt de vart lite väl dyrt)
och väl bestämt mej för att köpa de, då har jag nog aldrig blivit besviken!!
 
De kan ju tom bli billigare att handla dyrt när man inser va länge man kunnat använda de..
 
Nu rådfrågade jag ändå min man om både skor och byxor.
Då de ändå känns som, ska jag verkligen köpa, de är ju rätt dyra...
 
Men han har tyckt att jag ska köpa om jag behöver och vill ha det.
De är ju bra, då kan jag ju skylla ifrån mej lite på honom :-)
 
Men jag lägger ju faktiskt inga pengar på mammakläder.
Utan använder mina vanliga kläder.
Har inte köpt ett mammaplagg alls.
 
Vanliga byxpar kan man ju faktiskt sätta snodd i knappen på om de inte riktigt går igen och ha ett längre linne över.
 
Det känns tråkigt att slänga pengar på mammakläder som jag bara ska ha i typ 2 månader nu.
Dessutom kommer jag inte gå upp några 30kg antar jag, isf får jag lägga i ett kål.
Visst kan kilona komma fort på slutet om man lägger på sej massa vätska.
Men då "rinner de ju av en" snabbt om det är vätska.
 
Nä, men mina kläder lär väll passa normalt igen några veckor efter förlossningen bara.
Annars tänker jag då gå naken om jag "skött mej så dåligt" att jag slängt på mej ett berg fett.
 
Jag föredrar att handla kläder och skor på nätet.
Har jättesvårt att hitta grejer i vanliga butiker numera.
Och på nätet finns ju ett enormt mycket större utbud, här finns ju allt!!!
Köper man dessutom från hemsidor som har fri frak och fria returer så är det ju inga problem att prova,
och sedan byta storlek om det inte passade.
 
Hur som helst..
Det blev ett par byxor till kärringa också!
 
 
Nu har Vidar och jag ätit lunch, så vi ska klä oss och gå ut i höstsolen.
Först tänkte jag han ska få gå sej trött i benen med sin gåvagn.
 
Sedan vill jag ta en barnvagns och hundpromenad.
Vidar är ju inte så road av att åka vagn längre..
Han vill ju helst gå själv (fast han inte kan), därav är tanken att jag ska trötta ut honom lite först :-)
 
 
 
2013-09-02 @ 11:50:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0