2013-09-12

Alltså de var inte bara att beställa en barnvagn, iaf inte tvillingvagn.
Efter att ha mätt och mätt och mätt i bilen, så är det ytterst tveksamt OM vi får in en dubbelvagn i bagaget.
 
Det står mått för vagnen ihopfälld,
men en barnvagn har ju inte ett liksom konstantmått som en kub utan måtten antar jag är där den är som störst.
Sen är det ju tyg och lite mjukt därimellan..
 
Så vi lär åka till en butik och kika och prova inne i bilen.
Så får vi gå vidare utifrån det sen.
Ja menar, vi kan ju inte köpa en vagn vi ändå inte får in i bilen!!
Och NEJ vi tänker INTE byta bil.
 
Vidars tandläkarbesök gick bra igår.
Han sov nästan hela besöket.
Vilket inte gjorde något eftersom det mest var info till mej och check att hon hade rätt uppgifter.
 
Han vaknade dock innan vi skulle gå och tandsköterskan fick se vilka tänder han fått osv.
 
De va väll ingen ny info precis.
Borsta morgon och kväll.
Undvik saft och sånt.
Undvik småätande.
 
Inatt sov pojken gott igen, trots de 3 (!) tänder som bryter igenom närsomhelst.
 
I eftermiddag blir det födelsedagskalas hos kusinerna.
Det blir roligt, Vidar älskar ju barn.
Han är så facinerad över att bara titta på dem typ :-)
 
Vet inte vad vi ska fylla dagen med ännu.
 
Igår kväll var jag ute i skogen och reka lite inför hundkörningen i vinter.
Uj va älgflugor jag fick på mej!
Det är svårt att va i skogen dagtid.
Vagnen går ju inte att dra fram där och att bära Vidar så långt gör jag inte nu,
då kommer väll bebisen typ ut.
 
Börjar bli såå bebissjuk.
Igår på FB la en tjej upp en bild på deras nyfödda som kom igår, mys!!
Dock vägde den nästan 5 kg!!!
Alltså tänk om man skulle få en så stor bebis!
Hur ska den få plats att komma ut?!
 
Jag tyckte Vidar var stor (och han vägde 1,5kg mindre).
Ändå var Vidar större än både mej och sin far när vi föddes.
Och Vidar var större än någon av vi 4 barn som mamma fått och även större än vad min systers 3 barn varit.
Undra varför jag fått störst bebis?!
 
Inför första barnet funderade man så mycket över bristningar hur allt skulle se ut efteråt osv.
Denna gång tänker jag inte alls på de!
Fick ja inte en enda bristning förra gången borde skinnet klara även denna gång utan att ja blir en polkagris?!
 
Att även ordningen snabbt var återställd efter att bebisen kom ut, (trots att man trodde man skulle se ut som man skjutit ut en kanonkula) är väll ändå ett av livets mysterier..
Det är sjukt, hur kan de efteråt inte ens synas att man fött barn?!
Mycket underligt..
Men såklart väldigt bra! :-)
Dessa ord får avsluta morgonens inlägg.
 
 
 
 
 
2013-09-12 @ 07:49:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Kolla babyjogger city select. Den tar väldigt lite plats.. Tips!

Svar: Men som jag skrev är det inget alternativ för oss att köpa en vagn med svängbara små hjul fram.. Då vi framförallt kommer köra på grusvägar och i snö :-(
Ida Vähäsalo

2013-09-14 @ 13:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0