2013-09-10

Det mesta jag skriver handlar om Vidar nu förtiden.
Men det kan ju även bero på att det mesta kretsar kring honom nu :-)
 
Det är en rätt intensiv period nu.
Allting avlöser varandra.
Han är uppe och vill stå och gå emot allt.
Det kryps, klättras och testas.
 
Vilket gör att även olyckorna avlöser varandra.
Ett blåmärke/bula/klämmärke hinner knappt försvinna förns det ersätts av ett nytt på ett annat ställe.
Men det är ju även så de lär sej.
 
Det var en gnällig vecka förra veckan.
Febern och prickarna hann knappt försvinna förns nästa började..
Nu har vi haft 2 gnälliga/oroliga nätter till.
Men nu är det ytterligare tänder som är pågång.
Han har hitills fått 4 st.
Strax innan de bröt igenom var de lite gnälligt några nätter.
Nu är han jätte svullen uppe på högersida, så jag väntar att en liten gadd ska komma fram där snart.
 
Men de är inte gnälligt på samma sätt som när han var sjuk.
Nä nu, skriker han till och vips sover han..
De händer mååååånga ggr per natt.
Senaste nätterna har han sovit ungefär halva natten i mellan oss i sängen,
då har han sovit mycket bättre och knappt gnällt alls.
Dessutom har han gett mej sovmorgon till 8-8:30 nu också.
 
Det verkar vara en tuff tid, att vara 1åring.
Han sover rätt mycket per dygn..
3h totalt på dagtid och sedan iaf 12h på natten.
Han leker rätt intensivt för att sedan bli dötrött!! :-)
 
Något han inte alls gillar nu är barnvagnen, han tycker att det är tråkigt att sitta still och fast i den.
Gjorde förut ett försök till promenad, men han skruvade sej och blev så uttråkad så jag vände innan vi ens han ut från "våran väg".
Nä nu vill han helst krypa runt på marken själv,
men de är rätt opraktiskt eftersom allting då ska in i munnen!
 
Men, bara han lär sej gå så tror jag det blir mycket lättare att vistas utomhus,
det blir lite roligare då också!
 
Nu har han precis somnat sin eftermiddagslur och jag ska börja med kvällsmaten.
Jag väntar även med spänning att Thommy ska komma hem från jobb och gym med mitt paket från Gymgrossisten :-)
Mina byxor har kommit...
Hoppas de passar nu bara!!
 
Stövlarna kom förra veckan, berättade jag att de va skit sköna?!!
De kommer jag defenitivt att bo i bara de blir lite kallare ute.
 
 
Vidars 1-års tårta
 
Alltså sockerpasta är ju inte gott nånstanns, tyvärr (?!)
Men det är iallafall fint att titta på, roligare än typ grädde.
 
Men när en tårta med de ska ätas, föredrar jag att inte äta själva sockerpastan.
De är ju som sockrigt tuggummi på nått sätt.
 
Kvällsmys i slogboden här hemma igår
 
Den är ju perfekt, inte blir det för kallt att sitta ute (som på en altan).
Inte heller gör det nått om de är fullt i mygg eller knott ute,
då de flyr elden :-)
 
Helt enkelt skitbra är den!!
 
 

Imorgon ska jag med Vidar till tandläkaren,
det blir hans tandläkar-premiär!!
 
Undra om vi hittar dit?
Har aldrig varit hos tandläkaren i Filipstad...
2013-09-10 @ 15:07:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin Wederberg

Jättefin tårta :) Duktig du är!

2013-09-10 @ 17:59:07
URL: http://darksess.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0