2013-09-06

Tackar för att det blev en bätttre natt inatt.
Antagligen för att Vidar var heeelt slut efter först en dålig natt igår och sedan kunde han bara sova några halvtimmarsperioder på dagen igår.
 
Så igår kväll slocknade han kl 19, helt slut!!!
Och jag hörde inte ett knyst förns efter kl 2 på natten.
Innan var jag uppe och kände på han och tänkte, tänk om han inte vaknar för han ligger helt medvetslös i sin feber.
Så de va nästan skönt när han börja gnälla framåt kvart över 2.
 
Sedan fick han sova i vår säng tills på morgonen,
först ett par timmar på mej, sedan på Thommy.
Det är något han aldrig skulle gjort som frisk.
Han vill nämligen vara ifred när han sover och kan inte alls sova i vår säng.
Utan när det är tänder eller som nu då feber, då vill han ha närhet.
 
Han fick en dos alvedon inatt.
Och imorse låg tempen på 39,2..
Nu är vi inne på dygn 3 och jag hoppas att tempen bara huxflux sjunkit lika fort som den kom
och ersätts av massa utslag, för isf vet vi ju iallafall vad felet var!!
 
Det står ju även på alvedonen att man inte ska ge barn i mer än 2 dygn i streck.
Så jag tänkte låta bli den nu om de går.
Febern sjunker iprincip inget av den,
men han blir mindre gnällig och gråtig iallafall,
därför känns de bra att ge inför natten så han får en chans att sova bättre.
 
Vill inte febern ge med sig här snart får vi väll ta och ringa sjukvårdsrådgivningen.
Han både äter (fast mkt mindre) och dricker bra så det är ju ingen fara så.
Men de borde väll ändå ha någon typ av gräns på hur länge så små barn får ha hög feber innan de vill kolla upp det eller eventuellt ta några prover.
Men vi väntar lite till och ser, så länge inte febern blir högre eller att han slutar äta & dricka.
 
Tänk, de är så synd om dem när de är sjuka de små.
Och hjälplös är man, som inte kan ta de onda ifrån dem :-(
De ända jag kan försöka trösta honom med är att säga, imorgon blir det säkert en bättre dag <3
 
2013-09-06 @ 09:11:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Jag håller tummarna för lille Vidar och hoppas han blir frisk snart. Det blir nog som du hoppas & skriver, att febern går ner väldigt snabbt.

2013-09-06 @ 15:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0