2013-09-02

Ännu en helg har passerat..
Tänk att veckorna går så sjukt snabbt!!
 
September redan, bara 2 månader kvar till november och till bebisen ska komma..
Går ju in i vecka 30 om 2 dagar bara.
Får man kalla de för slutspurten då?! :-)
 
I fredags kom min storebror på besök.
Vi satt i slogboden och åt kräftor på kvällen, mys!!
När han sedan åkte vidare för kalas, så satt jag och Thommy kvar där i skenet av elden och spelade kort.
 
 
När Vidar får välja själv ur fruktskålen blir det Nektarin just nu!
En favorit hos både honom och hans mor :-)
 
 
Varje dag går vi en runda på gården med Vidar.
Han tycker det är jättekul!!
Kanske speciellt för att man inte kör fast emot en vägg hela tiden.
 
Bra träning för honom, sen går ju vagnen mycket trögare i gräset så han får ta i lite.
 

 
Denna vecka ska det planeras och fixas lite inför det kommande 1 årskalaset :-)
Tänk, det är bara några dagar kvar tills det precis har gått ett helt år sedan han ploppade ut..
Vidar, de absolut bästa vi någonsin gjort :-D
 
Det är även Filipstadsmarken i helgen.. 
Nått man sett framemot hela året.
Förra året gick jag där tjock och trött.
 
Detta år får jag också gå där tjock.
Men inte lika tjock och inte heller lika trött :-)
 
Det blir även kräftskiva i helgen.
Alltså massor att se framemot!!
 
 
Har nu på morgonen tagit tag i övervåningen.
Den glöms liksom alltid bort.
Antagligen för att hela övervåningen bara är ett stort vardagsrum och jag aldrig iprincip vistas däruppe eftersom jag typ aldrig ser på tv.
Nu är där dammsugit och dammat iaf!!
 
Får se va man ska hitta på resten av dagen nu då..
2013-09-02 @ 09:54:28 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lis

Äntligen kom de efterlängtade blogginläggen:) Kan du inte tipsa om fler maträtter du brukar äta?:) Man fastnar i varda´gen och du verkar då banne mig ha en fantasi i oändligheten:) VAd bruakr ni käka som snacks/sötma?:) Ja är chokladgalen,mindre bra dock:( Denna förbannade sötsuget!

Svar: Fantasi har jag då inte.. Vi äter typ samma jämt tycker jag, ofta kyckling och ris! Är inget sötfreak. Oftast äter jag frukt som snacks. Ibland någon proteinbar. Eller så äter jag helt enkelt de "onyttiga" söta jag är sugen på. Man måste inte utesluta allt. Har man något speciellt man gillar, ät det! men kanske bara ca 1 gång/vecka och inte var och varannan dag!
Ida Vähäsalo

2013-09-02 @ 16:44:37
Postat av: Lis

Okey :) Vilken kyckling o vilken ris köper ni???:) Du har uallafall koll på vad som är nyttigt :) De e bra :)

2013-09-04 @ 22:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0