Fick skäll..

..av min man igår!
Han ringde och ringde..
Jag svarade och svarade men han hörde inte ett ljud.
Jag hörde inte heller så mycket.
 
Men efter en lång stund hör jag han tillslut skrika i luren:
När jag kommer hem tar du och beställer ett nytt abonnemang för såhär kan vi inte ha det längre!!!!
 
Han frågade mej sen när han kom hem hur jag tänkt att meddela honom att jag är på gång att föda barn (ifall han inte är hemma) när det aldrig fungerar att ringa..
Eller när sms:en kommer fram några dagar för sent oftast..?
Jag tyckte att jag kan meddela han på FB, men de va tydligen ingen bra idé.
 
Jaja, nu är det beställt.
Så nu blir det Telia och Apple.
Har alltid gillat apple (fick för hundra år sedan en ipod (?) hette de så).
Sedan har vi ju en surfplatta, gillar enkelheten i menyerna osv.
 
Var dock duktig denna gång att ta minsta bindningstiden (12mån) och det minsta abonnemanget.
Man får ju alltid höja upp ett abonnemang under bindningstiden om det behövs (dubbelkollade med supporten).
Men köper man däremot ett större abonnemang får man ju inte sänka förns efter att bindningstiden gått ut.
 
Begärde överflyttning av mitt gamla nummer,
så såsmåningom kommer jag kanske att kunna nås på mitt vanliga nummer :-)
 
Nu sitter Vidar och äter sin lunch och vi ska strax åka till Maxi och handla sedan en sväng in till äggboden.
Jag hann både mocka ur hela hönshuset, fylla med nytt spån och halm, samt gå in och byta om och kamma till mej innan han vaknade.
Så nu är vi redo för matshopping!!
 
Imorgon ska vi hämta lillebror på skolan, sedan vidare och möta upp mammsen och sedan till Karlstad.
Jag ska in en sväng på IKEA sedan följa med dem till sjukhuset.
 
Ikväll blir vi eventuellt av med de flesta av hönsen.
Usch de börjar bli förkylda igen, de nyser och tuppen är hes!
Jädra fåglar, ändå är de inomhus har ca 20grader plus 2 värmelampor de kan gå in och lägga sej under.
Antingen är vi helt värdelösa hönsägare eller så är de en känslig ras?!
 
Ska bli skönt när de flyttar.
Så många förkylningar på såpass kort tid som vi haft höns.
Och man mår ju aldrig bra som djurägare när nått djur visar att de är sjukt (om så bara är lite sjukt).
 
Nä nu spar vi bara mina 3 favoriter.
Sedan provar vi att ta nya tag till våren med hönseriet.
 
 
Hipp & Hepp!
 
2013-10-10 @ 11:33:25 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: syster

HAHAH ska du facebooka honom när du ska föda? ;) Ja iofs det funkar väl, men då måste han ju va online jämt :) Ni är roliga.. Jag kanske ska flytta in???

2013-10-12 @ 11:22:17
URL: http://svasa.blogg.se
Postat av: lisen

så bra då kommer du skafdfa instagram snart då:) hih

2013-10-12 @ 16:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0