Barnmorskebesöket igår

Besöket hos barnmorskan igår gick fort och även bra.
Hon tog blodtryck 110/65
Mätte magen 31cm
Lyssnade på bebisens hjärtljud 148 slag/min
 
Mer än så gjorde vi inte.
Jag fick mina 2 sista tider innan beräknad förlossning.
De kommer jag gå hos en ny barnmorska, då min ska göra något annat nu i ett par månader.
 
På nästa besök om ca 2 veckor blir det förlossningsplanering.
Vi ska prata smärtlindring, hur jag tänker/känner inför den osv.
Jag ska även få min journal utskriven då jag planerar att föda i Karlskoga,
eftersom det inte är samma län och de har olika datasystem (tror jag)
så kan de inte se min mödravårdsjournal i datorn.
 
Mina ända tankar hitills är väll att jag helst vill försöka föda i en ställning som minskar risken att svanskotan ska gå av igen.
Sist låg jag ju på rygg, kanske att sidan kan vara ett bättre alternativ?
Jag har bett Thommy att påminna mej och/eller barnmorska under själva förlossningen,
så hon kan ge mej bra alternativ till hur jag kan ligga för att minska trycket på svanskotan.
Ifall jag totalglömmer de.. :-D
 
Annars smärtlindring får man ju ta som de kommer.
Man kan ju inte planera sin förlossning i minsta detalj precis.
Men det jag har tänkt är väll att jag vill bada om tid för det finns.
Samt lustgas.
 
Sedan får vi väll se..
De va ju typ de jag hann sist.
Ett snabb dopp sedan upp till lustgasen.
 
Fick även några kvaddlar, men vet inte om de gjorde varken till eller från?!
Vet att jag blev lite arg när jag fått dom eftersom de känns som getingstick.. :-)
Så de skulle jag nog kunna hoppa över, nu har jag ju provat de iaf.
 
Det är ju ganska lätt när man väl är på förlossningen att skrika att man tar vad som helst!! :-D
Fast EDA (ryggbedövning) var jag väll ganska så inställd på redan sist att jag inte ville ha.
Så de har jag inte tänkt mej denna gången heller.
 
Ja klara mej ju bra på lustgas, bara de är tillåtet att man skriker lite :-D
Fast skrek gjorde jag nog bara på slutet när lustgasen var bortplockad iofs.
2013-10-15 @ 10:20:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0