2013-10-08

Har hitills inte köpt något alls till bebisen.
Skulle så gärna vilja köpa lite kläder,
men har bestämt mej för att vänta tills den kommer.
 
Ja menar det finns ju redan kläder så de räcker i de första storlekarna.
De mesta i vitt, ljusgrått & beige, eftersom vi inte visste om Vidar skulle bli en pojk eller flicka.
 
Jag VET att man kan klä en tjej i blått osv.
Men det är ju inte så kul att bara använda Vidars gamla kläder som är mest blått, grönt osv.
 
OM vi skulle få en tjej vill jag såklart klä henne i rosa, lila och klänningar och sånt också.
Men det kan jag ju inte köpa än eftersom det lika gärna kan bli en pojk till.
 
Känns onödigt att köpa hem ännu mer neutrala kläder i förväg eftersom de redan finns gott om de.
Så jag väntar, så jag kan köpa mer personliga kläder sen när h*n kommit.
För även om det blir en pojk vill man ju köpa lite nytt och eget till honom.
Så han inte blir exakt en kopia av Vidar :-)
 
Det ända jag vill ha klart inför förlossningen är ju en barnvagn.
Så jag direkt kan gå ut med båda barnen.
Nu har en bekant mailat att de ska sälja sin tvillingvagn så den ska vi och titta på och se om den går in i bilen.
Går den inte in får vi problem, för den har ju samma mått som de andra modellerna jag kikat på på nätet.
Då vet ja inte hur vi ska lösa de heller faktiskt.

Thommy får väll bygga nått...
HAHA!
Eller inte..
 
Nä annars är det väll bilstol bara.
Vi hyrde ju Vidars så den har vi ju inte kvar.
Tanken är att vi ska hyra första stolen igen..
 
Så vi får väll göra de här om ett par veckor kanske.
Bara jag passerat vecka 36+0 får jag ju föda i karlskoga,
så då kan de ju vara läge att åka till karlstad och hyra så stolen finns hemma.
Men innan dess är det ju ändå förlossningen i karlstad som gäller så då kan man ju hyra när man åker hem därifrån.
 
Idag ska jag in till vårdcentralen i Storfors.
Ska ta blodprov.
De är nått de kollar inför förlossningen angående barnets och mitt blod..
Om vi har olika (Rh-positiv och Rh-negativ) ..så ska jag väll få något typ av vaccin för att inte jag ska bilda antikroppar mot bebisens blod typ.
Jag vet inte om jag skrev helt rätt nu, men nått sånt är det iaf de kollar.
 
Verkstan ringde aldrig igår (bilen skulle ju blivit klar efter en dag sa de!)..
Så vi har ännu inte fått hem bilen med Vidars bilstol.
Så jag kan ju inte åka någonstanns med honom!
Så Thommy får komma hem idag på lunch och vara med Vidar medan jag åker till vårdcentralen.
 
Krångel, dumma verkstad!
Allt bara för att dom inte klarar av att backa utan att köra på saker.
Jag hoppas de ringer o meddelar att bilen är klar idag!
För imorgon vill jag ha bil, är de inte marken i Kristinehamn..
Hade ju vart kul att åkt och fördrivit tiden på.
2013-10-08 @ 09:24:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0