Tisdag 21 Maj

Vi har ju tänkt vänja Vidar av med att somna i vagnen när han ska somna inför kvällen.
Det har fungerat bra de 3-4 kvällar vi provat.
En gång somnade han ju tom helt själv.
 
De andra gångerna får man hålla han i famnen och gunga lite lätt
och när han börjar se väääldigt trött ut lägger jag ner han.
Ibland blir det gallskrik och ibland vänder han sej lite fram och tillbaks och sedan somnar.
Vid gallskrik börjar jag bara om.
 
Men till en början ger jag han alltid en egen chans, genom att lägga han i sängen efter kvällsgröten.
Oftast leker han tills han börjar gråta.
Men någon gång måste han ju kunna börja somna själv.
 
Klockan 4 är dock en magisk tid.
Då blir Vidar alltid ledsen och har ganska svårt att somna om.
Det är även en magisk tid för mig.
Jag är alltid megakissnödig när Vidar börjar gråta då, och ganska otålig och vill ju att han ska somna om snabbt så jag kan springa på toa.
 
När jag väl lägger mej igen kommer mega-illamåendet.
Antagligen för jag hinner vakna till ordentligt och då kommer magen på att den är helt tom och ropar "Frukost!"
Men inte vill jag upp och äta mitt i natta.
Jag vet ju att när jag legat och svalt en stund brukar de gå över såpass att jag kan somna om igen.
 

Just nu sover Vidar, när han vaknar blir det lunch här.
Sedan måste vi åka till karlskoga :-/
Tanken är väll att vi ska dra igång kläckmaskin idag och jag inser att jag måste ha en luftfuktighetsmätare.
Då maskinens manual var på tok för luddig hur man justerar luftfuktigheten.
Och de är ju rätt viktigt de där.
 
Hoppas jag hittar en..
Vill helst slippa åka runt och leta och plocka i och ur Vidar ur bilen hundra gånger.
Fick höra på FB att ÖoB ska ha en..
Börjar leta där.
Annars tänkte jag kolla på Maxi.
Maxi brukar ju alltid ha allt.
 
I söndags reste sej Vidar upp för första gången.
Han satt i badbaljan med pappan brevid.
Och han tog tag i kanten och ställde upp sej på fötterna.
Ända gången de hänt hitills dock.
 
Imorgonbitti ska jag till tandläkaren, mamma följer med och är med Vidar under tiden.
Sedan åker vi vidare till en handelsträdgård och ska köpa växter/buskar/träd.
 
Det är lite svårt att veta vad jag ska köpa.
Jag vet ju inte riktigt vad som finns här än.
Men jag verkar hittat, massa, svartvinbärsbuskar, krusbärsbuskar, rabarber, skogshallon och massa olika blommor här och där.
 
Jag ska iaf köpa fruktträd.
Sedan får jag se vad det blir mer..
Man hittar ju nya saker här varjedag tycker jag som ploppar upp :-D
2013-05-21 @ 11:04:35 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Det där med illamåendet vid sen natt/tidig morgon kommer jag ihåg...ett tips är att ställa en flaska/mugg/det som passar med t ex nyponsoppa vid sängen redan på kvällen. Då är det bara att greppa tag i den sen när varit uppe en sväng. Funkade för mig, kanske för dig med.

2013-05-21 @ 20:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0