Sjuka tuppar och den olycksalige grodan

Vidar har precis somnat sin förmiddagslur.
När han vaknar blir det lunch och en tur till Maxi och Granngården.
Känns som jag är och handlar mat varenda dag typ.
Men trots att vi bara är 3st så går det ju åt, tydligen.
 
Har på morgonen dammsugit, plockat iordning, diskat, startat en tvättmaskin mm.
Så nu är det fredagsfint här.
 
Gick igår in i vecka 17.
Känns lite läskigt.
Känner inte av bebisen än.
Har inte spytt på 3 dagar och mår typ som vanligt.
De kanske inte är någon där inne längre, bara en växande livmoder..?
2,5 vecka kvar till rutinultraljudet, får väll se vad som händer då.

Det som jag möjligtvis känt vid några enstaka tillfällen har varit så löst att jag iprincip lika gärna skulle kunnat inbilla mej. Vidar kunde jag säga säkert först dagen efter runtinultraljudet att jag kände röra sig där inne.
 
Hönan som försvann häromdagen har inte kommit tillbaks.
Så nu kan vi räkna med att hon inte kommer att göra det heller.
Hoppades en stund på att hon lagt sig i uthuset och tänkte komma fram dagen därpå, men inte.
 
Tupparna verkar åkt på en förkylning.
Vet inte om de möjligvis varit för små för att ha ute så mycket.
Någon nyser och deras ögon är variga.
Började igår att spola dem med koksalt och la i en ögonsalva efteråt.
Har även börjar kurera dem med vitaminer, vitlök och a-fil.
Vi får se vart de bär iväg med det.
 
Det känns som det vart mycket krångel här ett tag med lite av det mesta faktiskt :-(
Nu hoppas jag på att vi får ett lyckat kläckresultat i maskinen om ca 2 veckor.
Nått kan man väll ha lite tur med?
 
Igår kväll körde jag av gräset på gräsmattan igen.
Tänk vi har så fenomenalt mycket grodor här.
Igår hade jag speciellt en som satt ivägen hela tiden.
 
Jag stannade och väjade så han kunde hoppa undan.
Sedan efter några vändor kom jag ikapp honom och fick väja så han hoppa en bit åt sidan igen.
Vi höll på så länge, det var nästan så man han bli lite bekant med den där grodan!
Men, efter jag klippt nästintill färdigt, så glömmer jag bort mej!!
Jag kör rakt över grodan *rassel i klipparen* och ut sprutar en slicad groda!
FÖRLÅT!! De va verkligen inte meningen..
Men en olycka händer ju så lätt..
 
Bilder från gårdagens promenad:
 
 
 
 
2013-05-31 @ 10:08:31 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin Wederberg

Så söt han är ^^ Grattis till graviditeten!

2013-06-01 @ 18:09:30
URL: http://darksess.com/
Postat av: Brittis

Vilken go' bäbis-rumpa Vidar har!

2013-06-03 @ 14:59:38
Postat av: Brittis

Och din rumpa ser väldigt fräck ut i de där fina byxorna :-)

2013-06-03 @ 15:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0