Rullgardiner och hönsmysteriet

Igår var jag och Vidar till Karlstad med mamma.
Jag köpte rullgardiner på IKEA till vårt sovrum.
Hitills har jag haft filtar uppspikade för fönstrena.
 
Köpte 2st svarta.
Kom hem och Thommy var i fullgång att sätta upp dem när jag skulle ut till hundar och höns.
 
Skulle ta in hönsen men saknade en höna.
 
Vi hade öppet från hönsgården idag så de fick gå helt fritt.
Dock så går de bara typ 5m ifrån hönsgården.
 
Vi hade vart ute på eftermiddagen och alla gick då inne hönsgården utom en höna som satt typ en meter utanför dörrhålet.
Sedan gick vi in vid 5 tiden för att äta och mata Vidar.
 
Nu alltså 1½ timma senare kan jag inte hitta hönan.
 
Jag letade länge och överallt.
Thommy och Vidar kom med ut och leta..
Inte ett spår efter hönan.
 
Jag satte löplina på Sila och gick över hela gården och en bit runt om i skogen.
Hittar ändå ingen höna..
Inte ens en fjäder.
 
Tänkte att antingen har hon gått och lagt sej inne i uthuset så jag inte ser henne.
Eller så har väll någon tagit henne.
Men vad är oddsen för de, hon satt ju precis utanför dörren till hönsgården.
Där är plåttak över och de är ju mitt på ljusa dagen typ.
 
Jaja, var ute flera gånger innan jag gick och la mej ifall hon skulle komma fram och ville in.
Men ingen höna..
Inte heller idag har hon dykt upp.
 
När jag kom in på kvällen och Thommy fått upp rullgardinerna undra jag vad de var för jädra skämt.
De var som myggnät..
När de satt uppe och nerdragna kunde jag ändå se ut vad som händer på gården..
Så de hjälpte ju inte mycket!
 
Funderar på att sy på ytterligare ett tyg på baksidan av dem.
Ska ju inte in till stan nått nu, så jag kan köpa andra..
 
Just nu sover Vidar middag.. I SIN SÄNG!
Där sover han bara på nätterna annars, alltid vagnen på dagen.
 
Men nu märks det mer och mer att han förknippar heltklart sängen med att sova.
Går faktiskt väldigt smidigt att lägga honom i sängen varje kväll nu tycker jag!
Och han ligger där hela nätterna.
Kommer ibland över till oss vid 6-7 tiden och sover en stund till.
 
Nu på förmiddagen vart han jättetrött efter ha krypit/ålat runt i halva huset,
så jag la han i sin säng och gick ut i köket.
Ganska snabbt började han gråta.
Jag gick in, gav han nappen och buffa lite..
Han somna på typ 3 min!
 
Idag är första dagen som han liksom byter rum.
Förut har han hållt sej i det rum man lagt honom.
Men idag drog han sej från sovrummet, ut i hallen, in på toan, ut i hallen, in till duschen..
 
2013-05-29 @ 10:30:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Köp mörkläggningsgardiner på t ex K-Rauta (IKEA kanske också har?) så får du sådär mörkt som ni vill ha. Vi har sådana, fast de är ljusa, och de släpper inte igenom ljus alls.

2013-06-02 @ 17:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0