Plantor och spontanlunch

Imorse ställde jag klockan en timma tidigare än vad Vidar brukar vakna.
Jag hade tid hos tandläkaren i Kristinehamn tjugo i nio.
 
Gjorde oss iordning, eller pappan i huset både klädde och fick frukost i Vidar faktiskt innan han åkte till jobbet.
Jag försökte få i mig min frukost mest..
Är inte van att bara häva mej ur sängen och kasta i mej frukosten nu.
Magen är inte riktigt med på det..
så jag mådde skapligt illa och försökte mest ta de lugnt.
 
Hittade parkering i stan för släp och bil och mötte upp mamma.
Hon fick underhålla Vidar i väntrummet medan jag fick tänderna undersökta.
 
Det tog lång tid, de hade nått nytt datasystem som de skulle fyllas i massor i.
Inga konstigheter iallafall.
Trots att jag väntat Vidar (spytt i typ 35 veckor) väntar en till (spytt i massa veckor till) sedan mitt senaste besök där, som var för över 2 år sedan.
 
Skulle få en ny tid om ca 1½ år tror jag hon sa.
Jag hade 2 sånna här årliga bidrag innestående (totalt på 600kr som hon drog bort)
ändå kostade besöket nästan 400kr.
Alltså typ 1000spänn för en undersökning!!
 
Efter tandläkaren åkte vi till Klockargården.
Köpte sättpotatis, sättlök, jord, äppelträd, tomatplantor, paprikaplantor, gurkplantor, ärt- morot och salladsfrön.
Fick även med lite ljusrosa pelargoner hem <3
 
Så nu får vi sätta igång med både lanne och växthus här snart.
 
När jag var påväg hemåt och precis kom in i Kristinehamn igen skickar syster sms.
Är du i stan?
Jo de va jag ju..
Så de blev en spontanlunch med henne innan vi åkte hem.
 
Jag hade som tur var ändå packat med Vidars lunch ifall det skulle dra ut på tiden, så även han lunchade i stan :-)
 
Jag var ju hos frisören för en månad sedan typ.
Färgade håret...
Blev väll inte riktigt helt nöjd, men orka inte bry mej så mycket.
Utan tänkte de typ bara va!
 
Men tillslut tröttnade jag på alla kommentarer om att "är de så jobbigt att blivit mamma att du blitt gråhårig?"
Sen tyckte min man jag såg ut som 50+
Så jag har väll funderat ett tag på att ställa allt tillrätta..
Tandläkarens kommentar idag va liksom den sista kände jag:
"Vilken fräck färg, har du färgat själv? Häftigt att du vågar testa!"
 
Tog tag i saken idag.
Visste att jag har bara en chans på mej..
Törs inte bleka håret fler än en gång, för då har jag nog inget hår kvar.
Körde en blekning hemma och de blev inte alls så illa som jag bävade för.
Var rädd att gå gul-orange hår..
Men de blev godkänt iallafall.

Och Thommys kommentar när han såg mej: "Åh, du ser ut som du igen!"
 
Den absolut minsta fästing jag stött på i hela mitt liv, och Vidars första.
 

Alla vi barn i bullerbyn i sängen.
 

Från kvällspromenaden igår.
 

Ska bjuda hit mamma & mormor på plocka blåbär dagar i sommar,
behöver ju inte gå många meter från gården förns de ser ut såhär :-)
 

Nyblekt friss.
 
 
 
 
 
2013-05-22 @ 22:18:19 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Håret blev jättefint Ida! Du är duktig på det där.

2013-05-23 @ 12:35:12
URL: http://mejmej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0