Student och Förlossning

I eftermiddag blir det studentfirande för hela slanten.
Thommys lillasyster tar studenten :-D
Grattis Cecilia!!
Tråkigt väder fick ni tyvärr..
Men det går ju inte att styra över heller så.
 
Finns en viss risk att Mamman kommer vara lite trött i ögat framåt eftermiddagen.
Först har jag varit på förlossning halva natten, kycklingförlossning.
Klockan 8 imorse hade 9st kommit.
 
Sedan har Vidar haft en riktig gråtnatt så jag har gungat på honom andra halvan typ.
Gäsp!
Så kan de bli ibland.
 
Vecka 19 idag.
Fick en fråga om hur mycket jag äter och jag äter som förut.
Samma storlek på portioner osv.
Jag äter nog rätt mycket, det tycker iallafall min mamma :-D
 
Men förra gången gick jag inte heller upp nått förns framåt vecka 20.
Bebisen väger ju inte nå vidare värst mycket än.
Men förra gången fick jag ju 1kg tuttar minst.
Sen har man ju ökad blodmängd mm som väger lite iallafall..
Så jag har väll gått ner lite av något annat, eftersom jag ligger på  + - 0
Men jag sitter ju typ aldrig still, grejar alltid med något, sedan ammar jag ju fortfarande.
 
När jag är gravid och eller ammar vill jag ju inte ta några kosttillskott,
så jag delar en hemmagjord proteindrink jag gör ibland som är skitgod!
 
Kör frysta bär blåbär eller hallon i mixern
ihop med 250ml lättkvarg 0,1%
och spär ut med minimjölk till lagom konsistens.
Toppar med lite psylliumfrön eller linfrön.
Då har man en drink som innehåller iaf 30gram protein :-)
En bra kvällsproteindrink :-D
 
2013-06-13 @ 09:55:25 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0