Midsommarhelg har passerat

Som vanligt numera, tar jag ju typ inga kort.
Kameran åkte vi ifrån hemma också.
 
Midsommarafton startade vi iallafall hemma hos mina föräldrar.
Där blev det midsommarlunch, med färskpotatis, sill, gräslök, gräddfil, köttbullar, skinka, ägg, prinskorv, nubbe osv.

Sedan åkte vi till hembyggdsgården och tittade när de dansade kring midsommarstången.
 
Efter vi var nöjda där åkte vi hem och packade in i bilen, matade hundar och höns och åkte ut till skogs för att bli hämtade av Båttaxi-John.
Sedan åkte vi båt ut till hans stuga.
 
Där blev det mer midsommarmat, 5-kamp, bastubad med björkruske-pisk, bad i sjön, god tårta, grillning, sällskapsspel.
 
Eftersom Lag Jag-John förlorade 5-kampen mot de andra 2 lagen..
(Hur nu det gick till?! vi fick ju flest fiskar i fisketävlingen och vi kasta bäst i pilkastningen och vi fick samma tid i balansgrenen som lag Thommy-Ida som dessutom bara vann springa-med-stocken grenen? Hur kunde då de komma före oss kan man ju fundera över..)
så åkte vi på att ta all disk och tända bastun och värma vatten..
Men vi var inte bittra för de ;-)
...haha, eller åtminstonde inte jag :-D
 
 
Har snott ihop några bilder från FB hoppas ingen blir arg för de :-)
 
2013-06-24 @ 12:13:51 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0