Folksam

Måste bara säga att det är ett försäkringbolag jag är så grymt nöjd med!!
 
Har under åren valt att lägga fler och fler försäkringar där,
just för att de är så trevliga och smidiga att ha o göra med tillochmed när man kräver dem på pengar :-D
 
Vi har tex alla hundar försäkrade där.
 
När vi för ett par år sedan fick tillbaks Nikki, ur vår första kull, valde vi snabbt att behålla henne.
Jag försäkrade henne, och iochmed att hon inte varit försäkrad innan var det en karenstid på x antal dagar innan försäkringen skulle börja gälla.
 
Hur som helst åkte hon på livmoderinflammation och behövde opereras.
 
Lämnade henne hos vet.
Som fråga om hennes försäkring.
Jag sa att den inte börjat gälla än, men de skulle prata med Folksam ändå sa de.
 
I vanliga fall ligger ju hunden kvar ett tag innan man hämtar den,
men nu ringde vet efter säkert 30-40min och sa att jag hade en hund som ville hem.
 
Jag åkte dit och där står en tjej med pigg Nikki ute på parkeringen när jag kommer.
Jaha, det blev ingen operation tänkte jag.
Men jo då!
Det hade det blivit, men hon hade tydligen fått panik där inne och försökt riva halva stället typ.
 
Jag gick in för att betala och Folksam hade minsann betalat sin del redan så jag behövde bara betala självrisken plus någon procent.
Snacka om att jobba snabbt!!
 
Vet andra som haft andra bolag som fått ligga ute med pengarna själv till en början.
 
Nu i dagarna här fick jag hem ett försäkringsbrev om nytt avtalsår på hunden Luleå som vi fick tillbaks förra sommaren.
Vadå, tänkte jag?!
När vi fick hem henne försäkrade jag henne direkt, men sa sedan upp den någon vecka därpå då vi hittade ett nytt hem till henne.
 
Skickade ett mail till Folksam som ringde upp.
Jodå jag hade betalt hennes försäkring i ett år fram till nu.
 
Anledningen att jag inte uppfattat det är att jag har autogiro
och en klumpsumma för alla hundar dras varje månad.
Så att de dragits för 8 hundar istället för 7 hade inte jag haft koll på.
 
Hon sa upp försäkringen direkt.
Jag trodde väll inte så mycket mer gick att göra åt problemet,
att jag haft en försäkring på en hund jag inte ens ägt.
 
Men jo då, hon säger att det måste blivit någon miss att jag sagt upp den,
så hon skulle räkna ut hur mycket jag betalt under året och sätta tillbaks pengarna på mitt konto!
 
Tackar!!
Över förväntan, som vanligt!!
2013-06-26 @ 13:28:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Helen

Håller med de är suveräna! Dessutom nästan halva priset mot Agria t ex!

Svar: Vet många som fått lägga ut pengar läääänge innan agria betalt ut.. Medan folksam alltid är snabba och oftast hinner betala direkt till veterinären :-D
Ida Vähäsalo

2013-06-27 @ 07:52:13
Postat av: Brittis

Skönt att höra att det fungerar! Jag har Agria på Akke och är också nöjd. Sinik vann en gång en 1-årig försäkring (lilla tiken blev till vår lycka BIR och BIS-3:a en gång i Vaggeryd)och då flyttade vi över henne till Folksam. Har fungerat mycket bra de ggr vi behövt utnyttja försäkringarna.

2013-06-27 @ 10:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0