Dag i Karlstad

Igår var det dax för ultraljud kl 8.00 i Karlstad.
Jag fick väcka Vidar strax efter kl 6, sedan åkte vi till Stofors och lämnade honom hos hans farmor och fastrar.
Sedan åkte vi vidare till Karlstad.
 
Allting såg bra ut på ultraljudet :-)
Vi blev dock flyttade 6 dagar.
Fast jag vet inte om man ska lita på det..?!
 
Jag vet ju exakt när "den" blev till och datumet vi fick på KUB-ultraljudet stämde precis på dagen med det.
Denna gång fick vi en annan tjej som gjorde ultraljudet och hon flyttade oss 6 dagar tillbaks.
 
De bör ju inte kunna mäta exakt lika, och mäter de någon mikromillimeter fel så felar det väll flera dagar, eller?!
Enligt det här datumet skulle jag ju typ inte ens varit gravid när testet blev positivt så jag vet inte riktigt om jag vill gå på det här?!
 
Vi fick nu iallafall beräknat 20 november istället för den 14 november.
 
Denna gång fanns ingen chans att se vad det kan vara.
När de mätte lårbenet på Vidar såg man hela rumpan, två ben som stack rakt ut och nått därimellan.
Även om vi inte hade någon aning om hur de ska se ut, så såg vi ju ändå att det fanns nått som stack ut där i mitten.
 
Denna gång såg man bara liksom benet hon mätte.
Så det blir bara till att vänta och se vad det är för någon som tittar ut.
 
Efter ultraljudet åkt vi inåt centrum och parkerade.
Inga affärer var ju öppna än, så vi tog en promenad ut till Mariebergsskogen.
Vi gick runt där och tittade på byggnader och djur.
Sedan gick vi tillbaks till bilen och åkte till IKEA och köpte lite barnsäkerhetsgrejer med hem.
 
Sen blev det tillbaks till centrum och där strosade vi hela dagen.
Det var inte många affärer som vi inte gick i.
Sedan blev det lunch på en indisk restaurang.
Kyckling och ris, precis som Thommy önskade.
Vi köpte lite presenter till Vidar (för han var så duktig när vi var borta)
Jag reafyndade 2 tjocktröjor och lite annat.
Vi hann även med att äta jordgubbar på en parkbänk, och glass på en annan intill vattnet.
 
När vi äntligen hämtade Vidar vid 17-tiden började han gråta rakt ut när han såg oss.
Och han började gråta såfort jag släppte taget om honom, så jag antar att man var lite saknad iallafall.
Även om han varit på strålande humör hela tiden när vi varit borta!
 
Tack för hjälpen med passningen Cecilia, Frida och Farmorn :-)
 
 
Idag blir jag och Vidar själva ända tills dess att vi går och lägger oss ikväll.
Thommy har konferens med diverse aktiviteter efteråt med jobbet idag.
 
Har plockat lite i vanlig ordning här på morgonen.
 
I lördags stoppade jag i Eko-ägg från affären i kläckaren (man måste ju prova)!
Så idag lyste jag dem.
Ett ägg har börjat utvecklats till en kyckling :-)
Antagligen var resterande inte befruktade..
 
Började fundera hur jag skulle göra.
Köra maskin för en kyckling kan man väll göra.
Men hur kommer en ensam kyckling ha det (om den kläcks) ??
 
Men så kom jag på, vi fick ju även i helgen en "surhöna".
Hon ligger dock inte på några ägg,
vi har ju ingen vuxen tupp så äggen hade ju ändå inte varit befruktade om hon legat på några.
Men hursomhelst, jag bestämde att lägga ut ägget under henne istället.
Om det kläcks så kommer det ju få en mamma och inte bli ensam.
Även hönan blir säkert gladare eftersom hon ändå är sur nu..
 
Men hon låg ju mitt på golvet hönan, ingen jättebra plats att få lugn och ro på.
Men då byggde jag in henne i kompostgallet och ställde in mat och vatten.
Så vi får väll se hur det går med hönan och ägget sen :-D
 
Nu ska jag prova att stoppa nått annat i kläckaren har jag tänkt..
Spännande och se vad och om det blir..
Vi har ju gott om plats för fler och ägg vill vi ju ha, så några djur till kan vi allt kläcka fram nu på en gång :-)
 
 
 
 
2013-06-19 @ 09:36:20 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0