3-rätters

Det känns som det är som en oskriven lag att det är mannen speciellt som ska uppvakta sin kvinna på diverse viktiga dagar.
Eller, de kanske bara är jag som tycker de känns så.
 
Hur som helst så visste jag innan att Thommy inte gjort något speciellt till vår förlovningsdag idag.
Jag menar efter så många år ihop känner man varandra rätt bra.
Och just denna gång visste jag att han inte fixat med något.
Så då tog jag istället tillfället i akt och styrde upp lite överraskningar.
 
Det blev en 3-rätters middag här hemma idag.
Men jag delade upp den lite.
 
Jag vet ju att han alltid är hungrig på nånting direkt när han kommer från jobbet.
Så jag körde uppdukad förrätt direkt när han anlände.
Sedan ca en timma senare blev det middag och efterrätt.
 
Jag har nu förförsta gången tillagat och även smakat hemmagjord bernaisesås.
Det var inte alls så svårt som jag trodde, ändå smakade den bra och den skar sej inte :-D
Visst den blev inte lika "majonäs-tjock" som på bilden, men den vart liksom vanligt "sås-tjock".
 
Han fick även en present också, som vi båda kommer ha glädje av.
Jag har bokat biljetter till Ankdammen i Karlstad.
Först blir det 3-rätters supé sedan Stand Up.
Vidar kommer att vara hos sin mormor och morfar,
sedan när vi kommer från Karlstad åker vi dit och sover där vi också.
 
magnusbetner
 
 
 
 
2013-06-24 @ 18:58:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0