Jag och min Man, Vi kan!!

Tycker att det är tråkigt att så många kommenterar under "anonym"..
En tanke som slog mej bara.
 
Tänkte inte säga så mycket om dagen, utan jag visar istället.
 
 
Något man kan säga dessto mer om är gårdagen..
Den skulle man kunna kalla för Kaos-I-Torpe.
 
Under dagen när Thommy jobbade monterade jag ihop de nya köksskåpen och var ute och eldade upp allt skräp som blev.
När Thommy sedan kom hem satte han genast igång att riva ut de gamla skåpen.
 
Han stängde av vattnet, tömde rören, kopplade bort blandaren i köket, kopplade bort avloppen till hoarna, slängde ut diskbänk och hyllor.
Han tätade mellan golv och vägg där de förut drog kallt och dammsög och gjorde fint under gamlaskåpena.
 
Vidar fick lite tråkigt så vi avvek och gick in till tvrummet och låg och busa i soffan.
 
Rätt som det är skriker Thommy från köket HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!
Jag hör ju att det är bråttom, men förstår samtidigt inte vad de kan va, då dammsugaren även går för fullt där ute i köket.. Han han dammsugit fast sej??!!
 
Jag kan ju inte lämna Vidar i soffan, ifall han trillar ner. För engångsskull fanns inte heller något täcke i vardagsrummet på golvet att lägga honom på. Både gungan och vagnen var "instängda" i allt bråte i köket.
Så jag lyfter med mig vidar och springer ut i köket. Får ta mej igenom en 10meter häckbana innan vi äntligen når vagnen och jag kan lägga ifrån mej pojken.
Tittar åt Thommys håll och där pumpar de vatten ur väggen medan thommy står och försöker typ hålla för de 3 kopplingar som de sprutar ur....
 
Nu bytte han istället skrik till: HINK HINK HINK!!!!
 
Hm var fan har vi en hink?
Tänk att när de är bråttom har man en förmåga att tänka ännu långsammare..
 
Kommer på att vi har "mopp-hinken" inne på toan, springer och hämtar den!
Hinner tänka varför sprutar de förresten vatten nu?? 1,5 timma efter att allt varit urkopplat och NU helt plötsligt börjar de pumpa ur som fasen.
 
Ger han hinken.. Den börjar fylla på sej snabbt!!
Jag skriker men gör nått då!! ..tar över hinken och Thommy skriker tillbaks va fan han ska göra???!!
De blir tungt att med helt utsträkta armar i vågrätt läge hålla en vattenhink som är nästintillfull ...dessutom som de är inne i ett köksskåp!
 
"HINKEN ÄR FULL!! GÖR NÅTT""
 
Avloppsröret är ju bara några decimeter ifrån om man ändå kunde få vattnet dit...
 
Dammsugaren går fortfarande och jag skriker till Thommy kapa dammsugarslangen och ta den!!!
De gjorde han inte, istället sprang han iväg efter nya blandaren och rycker lös en av slangarna på den..
Han försöker gänga på den, men de är ju fel dimension..
.
Då skriker han "va fan är de för jävlaskit, en liiiiiiten liiiiiiiten skit koppling på den här blandaren"
...han springer ut i hallen, bland skålar, knivställ, byttor och allt som nu står på golvet medan vi byter ut skåpen..
 Han tömmer sophinken och vi byter ut mopphinken som är full mot den.
 
Jag sitter inne i skåpet och fångar allt vatten som sprutar i sophinken och Thommy springer och tömmer..
"Thommy skyyyynda, jag tror hinken läcker!!"...
Thommy tömmer sin hink med vatten i toaletten och då blir de ett jävla blås ifrån avloppsröret rakt i fejset på mej och de lukta .....avlopp!!
 
Vattnet är brännhett så tydligen är det varmvattenberedaren som fått för sej att tömma sej..
Alltid när vi duschar tar vattnet slut så fort.. Men nu jävlar fanns de varmvatten, som typ aldrig tog slut..
 
Jag satt i skåpet och höll hink, thommy bytte hink med mej och sprang och tömde och varjegång fick jag den där goa avloppsluften rakt i fejset där inne i skåpet medan han tömde..
 
Tillslut tog vattnet slut!
TACK OCH LOV!!
 
Där satt vi på golvet i, vatten, spån, med en dammsugare som går förfullt en bebis som skriker i vagnen och ett kaos på alla saker utan dess like.
 
"Ja nu blir de väll strömavbrott snart också" väser Thommy ..men de blev de aldrig.
 
Nu verkar ju inte heller den nya blandaren passa..
Det skulle betyda att vi inte kan koppla på vattnet förns någon åker och köper andra kopplingar typ tidigast imorgon kväll...
 
Thommy sucka, plocka ut sin matlåda ur kylen, sätter sej på vår ludna pall och orkar inte ens bry sej om att bärma den så han äter den kall..
Hans min var obetalbar ..så nedstämd, så ledsen och så trött!!!
 
Jag avsluta det hela med att få ett skrattanfall!!
De är så typiskt oss!!!
2013-01-16 @ 15:17:42 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag läste högt för Rickard, och vi kunde inte annat än å skratta åt det ni varit med om och jag känner verkligen att jag borde varit med och hjälpt Er. Ni är otroliga! <3

2013-01-17 @ 22:07:20
URL: http://Mejmej.blogg.se
Postat av: Malin Wederberg

Haha vilket kaos! :D

2013-01-18 @ 08:08:38
URL: http://darksess.com/
Postat av: Farmor Lena

Ja herre Gud vad säger man, jag kunde inget annat än skratta och konstatera ja det är hos Thommy o Ida det händer och tack vare dig Ida som vi andra får ta del av er glädje sorg o ibland förtvivlan. Mormor och Farmor längtar att få göra ett besök hos er men det får nog vänta ett par dagar. Stor styrkekram till er alla. <3

2013-01-18 @ 12:14:17
Postat av: Brittis

Men stackars er! Fast, det är väldigt roligt att läsa om. Jag tappade nästan andan! Häddegud, det är hos er det händer...hoppas ni får en bra helg!

2013-01-18 @ 15:29:45
Postat av: Faster Ceciliaaaaaa

Hahaha, jävlar vad ni är knäppa o vad kul de hade varit o sett er! Hahah. Tänk om larmet hade gått också och kameran satts igång då hade de på larmcentralen fått en riktigt rolig arbetsdag;)

2013-01-18 @ 16:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0