4 Timmar på akuten

Så det kan gå som..
 
Skulle bara ut och köra en sväng med hundarna, men det slutade i en hel lördagkväll på akuten.
Inte alls roligt!!!
 
Gick ut och ställde upp släden och ankrade den. Selade Bitchen och Sila och koppla fast i släden. Gick in till pojkarna och skulle sela dem.
Selade först Zigge och skulle sedan sela Wolf.
 
Alla som har draghundar vet ju hur glada och ivriga hundarna blir när man ska iväg.
 
Jag skulle bara knäppa sista spännet på magen på Wolf och står liksom lutad över honom.
Just då tar Zigge ett skutt över Wolf, han skulle väll ställa sej redo vid hundgårdsdörren.
Mitt i skuttet så lyckas han slå emot i huvet på mej, med ryggen tror jag.
Det smäller till blir svart en kort stund och SATAN va ont de gör i hela ansiktet.
 
Bara står och känner efter om jag överlever,
går längre in i hundgården och sätter mej på hundkojan och andas.
Tårar och blod sprutar, AAAAJJJ!
 
Hundarna märker ingenting utan står fortfarande vid hundgårdsdörren och skriker av glädje och vill bara ut och springa.
 
Går efter en stund in i huset, ganska yr i bollen.
 
Tittar i spegeln och ser att näsan ser sne ut och gör ont som Fan!!
 
Ringer 1177 för att fråga om det är någon idé att åka in till akuten, gör de nått åt näsan om den är av?!
 
Hon ville jag skulle åka direkt eftersom de blev en ordentlig smäll och jag hade huvudvärk, mådde illa och kände mej lite yr.
 
Åkte in till KGA och blev sittandes där i timmar.
Vidar blev ledsen efter typ 2 timmar i väntrummet och jag säger: Nu skiter jag i de här, vi åker hem.
 
Vi klädde Vidar och Thommy och Vidar gick ut och jag ropa in i luckan att jag åker hem istället!
Sura tanten i luckan säger, då får du gå in till dem där inne och säga att du åker, så pekar hon in mot en typ reception/personalrum.
Går dit och träffar ssk som mötte mej när jag kom in.
Jag skiter i de här och åker hem sa jag.
 
Nej, svarar hon, de är ju din tur här nu snart! Jag ser ju att du har ont.
Suck!!
 
Skickar ut Thommy och Vidar på en promenad och väntar lite till.
Får tillslut träffa doktorn som undra hur det här gått till..
En hund sprang in i mej..
Det måste vart en stor hund sa han..
 
Jag kände mej så dum, som om jag ljög och hittat på en så dålig bortförklaring..
Men det var ju faktiskt så!
 
Hade börjat svullna från näsan utåt kinden/ögat och börja även bli blå runt ögat.
 
Han tar fram doktors-pannlampan som givetvis inte fungerar..
Så de krånglar med det en stund och får byta rum på folk för jag ska få komma in i ett rum med en bättre lampa eftersom pannlampan var skrot.
Han tittar lite snabbt och säger..
Nej jag tror inte det är någon fraktur.
Men skulle skriva en remiss till röntgen.
 
Gick bort till röntgen och röntga ansiktet.
 
Efter en stund ropar de in mej till ett rum igen och doktorn berättar att de visst var en fraktur, en typ inklämd.
Jag tyckte väll att nått var paj, för innan näsan svullna såg jag att den var sne.. Man kunde liksom se åt vilket håll Zigge var påväg åt i skuttet. Han kom ju från min vänster sida och drog med näsa åt höger liksom.
 
De va inget de skulle fixa nu, utan jag skulle få en kallelse hem från öron-näsa-hals så får de avgöra om de ska göra nått åt det eller om de ska få läka själv.
 
Jag skulle dock vara uppmärksam på att det inte börjar rinna vätska, för då kan det även vara hål in i skalbenet tror jag han sa.. Då ska jag åka akut, för då håller typ hjärnan på att rinna ut eller nått..
 
 
Så idag sitter jag här med huvudvärk, en svullen, bruten näsa och en blåtira.
 
Jag säger att nu kommer folk som ser mej tro att jag har en elak man.
Medan Thommy säger att folk kommer tro jag är en dålig fru :-D
2013-02-17 @ 12:21:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin Wederberg

Usch då :( Hoppas att det läker fint.

2013-02-17 @ 15:47:04
URL: http://darksess.com/
Postat av: Farmor Lena

Men stackare, hoppas det känns lite bättre idag, måndag. Jag såg ingen svullen näsa el blåtira på kortet som jag fick idag.

2013-02-18 @ 18:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0