Vår torsdag

Ligger på sängen med Varga på magen och försöker få henne att somna, 
sen ska jag väll göra någon nytta här hemma.

Thommy sätter innertak i vårt nya sovrum,
som jag målade i onsdags.

När han satt upp de som redan är målat ska jag måla mer tak sen när Vidar lagt sej.

Igår var mannen i huset trött efter julbordet han var på kvällen innan.
Jag klädde och mata barnen på morgon och fixade frukost till honom


När han sedan gått upp och Vidar återigen gått och lagt sig åkte jag och Varga till gymmet för ett axel & bicepspass.

Därefter åkte jag till Ica.
Hade jag vetat att de bjöd på jultallrik hade jag Aldrig åkt dit igår!!
Pensionärer överallt!!
Man tog sej knappt fram med vagnen och de stod och åt i varenda hylla!!

Gah, orkar folk åka dit för en sketen jultallrik?!

Igår eftermiddag bakade jag en saffrans-ostkaka à la Carina Isaksson.
Jättegod enligt mej iaf!!
Gjorde om lite mot förra gången så nu vart den mycket bättre!!


Recept:
2 ägg
5 äggvitor
500 gram mini keso
1 pkt saffran
1 skopa vaniljprotein
Stevia

Rör ihop allt i en bunke.
Häll upp i form, in i ugnen på 175grader tills den fått fin färg.

Njut!



2013-12-06 @ 10:00:37 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Torsdagar är pensionärernas dag. De har alltid smakprov på torsdagar för allt möjligt :)

2013-12-06 @ 11:13:04
URL: http://Mejmej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0