Sjukhusbesök

Igårmorse medan jag grejade i köket hördes en duns följt av skrik från Vidar.
Ja springer in i hans blivande rum och där ligger han på golvet med en blomkruka brevid.
 
Antagligen har han klättrar på babysittern för annars når han inte upp till fönstret.
Hade det varit en vanlig blomkruka hade han inte kunna vällt ner den, men den här har "inbyggt" fat så de fanns ju alltså en kant att dra i längst ner på krukan.
Självklart är de även den tyngsta krukan (väger säkert 4kg).
 
Plockade upp Vidar och fick trösta honom läänge.
Visste inte heller vart han hade ont.
Men när han lugnat sej såg jag att han var lite blå på ena knogen och lite svullen.
 
Vi packade strax in oss i bilen då vi skulle åka hem till min mamma.
När vi kom fram dit hade pek och långfinger svullnat upp.
De var verkligen stenhårda och skinnet såg inte ut att räcka till för de var så tjocka.
Mamma tyckte vi skulle åka in och kolla handen.
Ringde 1177 och fick en jourtid i Kristinehamn 14:45.
 
Fram tills dess var det en ledsen pojk.
Det gjorde ont att krypa, ont att leka och ingenting var bra.
Så jag fick bära runt på honom mest hela dagen!
 
Somna kunde han inte heller, fast han var jättetrött.
Så jag satte han i bilen en timma innan läkarbesöket och tuffa inåt stan.
Somna i bilen brukar aldrig vara några problem.
Så då fick han iaf 45min sömn.
 
Väl inne på sjukhuset hann vi inte ens sätta oss ner i väntrummet förns en tjej kom och ropade upp Vidar.
Vi fick komma in på ett rum och efter bara någon minut kommer doktorn in.
Frågar vad som hänt hur han är påverkad av det, tittar och känner på handen.
Hon ville skicka oss på röntgen.
 
Så vi knallade iväg till röntgen.
Där han vi bara slå oss ner på stolen så kom de och ropade Vidar.
Såhär fort har det nog aldrig gått på ett sjukhus tror jag.
 
Efter röntgen gick vi tillbaks och får träffa doktorn,
som efter ca 5min kommer och berättar att det inte är några skelettskador.
Men att han kan få ipren 3-5 dagar.
 
Idag verkar det gå mycket bättre att krypa runt och leka som vanligt igen.
Utan alltför mycket gråt och gnäll :-)
 
Konstigt, han är väldigt blå.
Men på bilderna syns de knappt:
 
 
 
 
 
2013-08-27 @ 09:55:27 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin Wederberg

Vad bra att det gick bra i alla fall :)

2013-08-27 @ 16:55:04
URL: http://darksess.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0