Räkkryss

Igår efter lunch packade jag och Vidar in oss i bilen och styrde mot Kväggen och mina föräldrar.
När vi kom fram hade mamma precis bakat bullar.
Hon hade även bakat bullar åt Vidar..
Gjort deg utan salt & socker.
 
Jag hade med jordgubbar så vi fickade.
Vidar tyckte om sina bullar, de var ju inge söta alls, men smakade lite kardemumma och vanilj.
 
När Thommy sedan slutat jobbet kom även han.
Vi la Vidar för sin eftermiddagslur och åkte sedan mot Karlstad.
 
Sedan gick vi ombord på M/S Vestvåg och åkte ut på Vänern.
Man kan inte klaga på att det var snålt med räkor iallafall.
De kom oavbrutet och fyllde på med nya räkskålar innan de ens var tomma och nya brödkorgar.
De kom även ofta och hämtade skal.
 
Man kan ju säga såhär..
Vi sänkte medelåldern kraftigt ombord, då det var typ vi och PRO.
Men inte spelade de någon roll, vi åkte ju inte för sällskapet av andra precis.
 
När vi ätit färdigt (pensionärerna nöjde sej med typ 1 räkskål och va åt vi? ..5 kanske..)
la vi till vid Långholmen (hette de så?), där fick vi gå iland en stund om vi ville.
 
Sedan var det kaffe på tillbakaresan.
Samt trubadur och allsång med pensionärerna..
 
Vi var hemma hos mina föräldrar vid 10 tiden igen och Vidar sov så gott i resesängen.
 
På morgonen åkte Thommy till jobbet tidigt,
jag och Vidar stannade kvar och åkte inte hemmåt förns efter lunch.
 
 
 
 
 
 
2013-08-09 @ 15:42:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0