Måndag 19 augusti

Bjuder väll som vanligt på ett blogginlägg medan jag väntar att Vidar ska somna inne i sin säng.
I lördags tog vi en dag "ledigt", vi grejade ingenting här hemma.
Istället åkte vi till mina föräldrar på en fika.
Sedan till Thommys föräldrar på fika nr 2 och var där i flera timmar.
 
Oj så roligt Vidar hade, så många att leka med!!
Men han var trött när vi kom hem.
Det var bara koka gröt, bad och sängen som gällde då.
 
Igår klippte jag gräsmattan, Thommy fortsatte med slogboden.
 
Nu står grytorna, inför lunchen, på spisen och såfort Vidar somnar ska jag gå ut och stapla ved.
Blir eventuellt ett gympass i eftermiddag, men jag vill även köra hundarna om temperaturen tillåter, vi får se.
 
Imorgon verkar det som det blir en tur till stan för mej och Vidar.
Jag ska träffa Lina :-)
 
Fredag ska vi till IKEA och Biltema då vi behöver lite saker till hundsläpet och till Vidar blandannat.
Sedan blir det eventuellt kräftskiva på kvällen.
Och lördagen blir det kalas :-D
 
Mycket planerat denna vecka, som även är Thommys sista semestervecka (för just nu iaf).
Känns som han vart ledig hela sommaren..
Känns väll så iochmed att han delat upp semestern, och först tog 3 veckor efter midsommar, sen jobba ett par veckor, sedan ledig 2 veckor igen.
 
Men nu ska han ju bara jobba i 2 månader, sedan går han hem och är pappaledig med Vidar hela november.
Kan va skönt för mej att han är hemma lite innan bebisen kommer.
 
Sedan är det ju december, mycket röda dagar och han planerar väll att ta semester endel klämdagar då så han är ledig även då.
 
Känns bra, att Vidar får så mycket tid med både mig och Thommy, istället för att han skulle börjat på dagis nu vid 1-årsdagen som så många andra barn gör.
 
Nä nu är det tyst inne i sovrummet, ska kika in och se om han somnat.
Sedan ut och jobba lite... :-)
2013-08-19 @ 10:09:58 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0