Isis

Kycklingarna verkade piggare idag.
Kanske var det gårdagens dos av multivitamin som fått lite fart på dem..
Men man törs väll inte ropa hej än.
Men det syndes iaf på bland annat foderautomaten att de är piggare.
 
Halva ligan sprang runt inne i hönshuset nu,
och resterande (som var något lugnare) sprutade jag i en ny dos multivitamin i..
Bara de blir lite piggare orkar de ju äta och dricka bättre så då blir de väll bättre bara utav det.
 
Medan jag satt där inne i hönshuset imorse fick jag även lyssna till hur den ena av de stora tupparna lärt sej att gala!!
:-) Räknade ut att de bör vara ca 5-6 månader nu så de är väll dax.
 
Här har vi precis ätit lunch nu.
Om de är uppehåll nu en stund ska Vidar få följa med och kika när jag grejar lite med hundkojorna.
De behöver lite underhåll några utav dem.
 
Vidar fick prova glassen till efterrätt idag.
Den var god!
..men kall! :-)
 
 
Folk tror kanske att jag är helt anti socker efter mina inlägg..
Men jag tycker bara att supersockrade produkter inte bör höra till den vardagliga kosten utan mer vid enstaka tillfällen liksom..
 
Som när Vidar fyller 1 år tex och det är dax för kalas,
så är tanken att han iaf ska få smaka på sin 1-års tårta bland annat.
 
Kalas osv är ju en sak.
Men jag skulle inte vilja föda upp honom dagligen på sockrade flingor, oboy, vitt sockrit bröd, läsk osv.
De finns ju bättre alternativ, även om man frångår dem ibland.
 
2013-08-13 @ 12:16:21 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Håller med dig, vitt socker är något som man äter när det är kalas, fest eller så...fast visst är det ibland svårt att avstå, i alla fall för mig som är en kaffebrödsälskare. Men jag gör så att jag mån-fredag kl 14.30 avstår (om inte kalas eller så). Kl 14.30 är det fredagsfika på jobbet och då får jag äta kaffebröd, glass eller vad som nu bjuds (vi turas om) och sedan forsätta under helgen. Ofta är jag inte så sugen för sockerbehovet minskar ju som bekant i samma takt som man avstår ;-).

Svar: :-) Låter väll jättebra och sunt.. Vittsocker passar bäst på helgen eller när det är kalas (vilket oftast är på helgen) :-)
Ida Vähäsalo

2013-08-13 @ 14:37:55
Postat av: MLee

Hur gjorde du glassen? Min minsta fick inte prova socker alls förrän hon fyllde 1 år, och då fick hon prova tårta. Jag tror faktiskt att det är en stor anledning till att hon är föga intresserad av sötsaker idag när hon är 5 år.

Svar: Skar melonen i bitar, gröpa ur några kiwisar och mixade med stavmixer. Sedan hällde vi bara upp de i glassformen.. :-)
Ida Vähäsalo

2013-08-13 @ 18:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0