Fredaaaag

Godmorgon!!
Eller morgonen var här redan 6.15 då Vidar vaknade.
 
Thommy har nu åkt till gymmet och Vidar springer runt med sin gå-vagn.
Eftersom han inte lärt sej vända vagnen har han hittat på några olika lösningar hur man gör då.
Antingen klättrar han i vagnen och står i själva lådan och håller i handtaget och blir vansinnig för han inte kommer framåt hur mycket han än går.
Eller så ställer han sej på den sidan där det står "MICKI" och håller i handtaget och försöker gå iallafall.
Fast de blir rätt svårt eftersom han knappt når fram till handtaget då..
 
Gå är nog den mest roliga aktivitet just nu..
 
När Vidar somnar sin förmiddagslur idag ska jag ut i vedboden och stapla ved, som vi slängde in i en hög mitt på golvet när vi städade i uthuset.
 
Igår fick jag massa gjort med hönshuset.
Jag isolerade och plasta bakväggen (de var mer att göra än jag mindes) och skruvade upp brädor till ytterväggen.
Det var bara själva innerväggen som var där innan och de blir lite väl kallt (oekonomiskt) att värma upp hönshuset till vintern om ena väggen bara består av en skiva!
Men nu är öven bakväggen klar!!
Jag satte även upp några sittpinnar till, men fler ska upp idag då jag fick avbryta för att gå in och laga kvällsmat igår.
 
Thommy isolerade hörnen på huset igår.
Vi väntar med hörnknutarna till nästa år, så nu sitter där brädor tillfälligt så länge.
 
Vet inte vad han har för projekt idag, fortsätta med slogboden kanske.. :-)
Vi har inget inplanerat för helgen så de blir väll att greja ut på dagarna och kanske ta grill o bastu på kvällarna :-D
 
 
 
2013-08-16 @ 09:21:01 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0