Dryg

Ursäkta att jag är lite dryg..
Men jobbar förfullt med att bocka av från "Att-göra-listan".
 
Nu vill vi komma iordning så vi kan lägga energin på barn, hundar och träning sen :-)
Har på några dagar bara strukit några punkter typ som att:
Bräfodra alla fönster.
Sätta över och underbleck tex.
 
Idag har vi varit hos veterinären och HDED-röntgat Bitchen och Wolf.
Så nu är det bara att invänta resultaten.
 
Jag har även idag tillverkar en 6-spannslina.
Alltså de måste finnas hundra olika sätt att splitsa linor på?
Men efter några försök hittade jag "min" variant som jag gillade.
 
Så nu är vi snart redo inför hösten och massa hundkörning här ute i skogen.
Fyyy va underbart med en hel höst här ute.
Faan va vi bor perfekt.
Bara att starta från gården och köra hur långt vi vill :-D
 
Denna vecka är tänkt att Thommy ska bygga färdigt hundboxarna till släpet också.
Det blir 8st boxar eftersom vi har 7 hundar.
Så en box får bli till hundprylar då, kan behövas.
 
I år har vi planerat att vara med på Björnrundan iaf till att börja med.
Om inget händer med någon hund (skada/löp) så är väll tanken att vi ska köra 6 hundar.
Divine vill jag inte ha med i spannet, så hon får väll en egen cykelrunda istället.
 
Annars är väll snöträffen intressant att vara med på.
I vinter får ju både Bitchen och Wolf vara med, då de fyller 2.
 
Först ska bara allt gå bra med bebis nr 2, innan vi planerar mer med de..
 
Är sugen på Malamutespecialen i år..
Men 3000kr för att bo i stuga,
plus att det är bara dagarna innan bebisen är beräknad så jag vet inte om man törs åka.
Som det är nu pratar vi om att åka över en dag (fredagen) då Körningen och Rasträffen är.
Så vi får se.
 
Nä nu ska jag ut i bastun :-)
Lite bilder från senaste dagarna kanske vore på sin plats..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2013-08-06 @ 18:34:56 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0