Dagens planer

Godmorgon!!

Vidar har nyss ätit frukost och jag en burk kvarg..
Min aptit är inte på topp på mornarna.. Men kvarg är alltid gott!!
 
När Vidar somnar sin förmiddagslur sen planerar jag att gå ut och måla vidare hos hundarna.
2 hundgårdar är det kvar att måla.
Sist tog färgen slut, men nu har jag vart och köpt mer färg :-)
 
Imorgon ska jag och min man ut på Vänern på Räkkryss (han fick det i födelsedagspresent av mej)
Ska bli roligt och mysigt!
Vidar ska få vara med mormor och morfar de timmarna vi är borta.
 
Planerar även att dammsuga ur bilen idag.
Den är minst sagt hårig efter gårdagens tripp till veterinären, både Bitchen och Wolfen är i fällning!!!
Kommer bli ett evigt kikande in på SKK:s hunddata nu ett tag.
HDED svaren har alltid kommit upp där innan svaren kommit i brevlådan..
Och av min erfarenhet brukar de varit på lördagar resultaten kommit in på hunddata (antar de uppdatetar då)

Är även sugen på att ta tag i "operation utedass"..
Jo vi har ju ett utedass här i uthuset.
Thommys första kommentar när vi flytta hit var "de river vi".
Men, de ska vi absolut inte!!!
Tänk va bra att ha ett utedass.
Speciellt när man bor mitt ute i skogen och man vet aldrig vad som kan hända.
Då kan de där dasset va bra att ha :-)

Ja menar när man inte har grannar, så kan det ju vara så att det liksom bara är vi som blir utan el och de kanske inte är prio på att laga för bara lilla oss.
Då kan vi iaf elda så vi har varmt inne.
Vi har dass ute.
Och vi kan hinka upp vatten ur brunn och tvätta oss inne i bastun.
Matlagning är ju bara att ta vedspisen till :-)
 
Operation-utedass är iaf att städa ur (är redskapsbod nu)
och göra lite fint och iprincip bara att ställa ut en bajsehink osv..
Måste kanske skaffa en bild på kungafamiljen också, ska inte de hänga på ett utedass?!
 
Nä börjar med att dammsuga och måla idag iallafall :-)
2013-08-07 @ 08:43:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Farmor Lena

Ha en trevlig räkkryss, synd bara att vi inte hinner träffas innan vi åker men när vi kommer tillbaka dyker vi upp.

2013-08-07 @ 20:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0