Hemma

Efter en tripp över Östersjön och tillbaka och typ 180 mil i bil.
 
Det var en bra vecka. Har ätit massa finsk god mat.. Kahvijuusto, makaronilaatikko, karjalanpiirakka, perunarieska, mämmi mm.
Träffat massa släktingar.. Farmor, pappas syskon, mina kusiner, tremänningar till Vidar osv.
 
Kommer fler bilder därifrån vid senare tillfälle.
Min mobil vägrar föra över, det var bara några få som fungerade nu.. :-/
 
 
Igår hade jag tid hos tandläkaren på förmiddagen. Då fick Vidar vara med sin farfar och faster ..farmorn jobbade. När jag kom dit lekte Vidar förfullt och var jätteglad, tills han såg mej och börja grina.
Svärfar undra om jag ville stanna på lunch, så vi vart kvar där tills på eftermiddagen eftersom Vidar även somnade och sov någon timma.
 
Thommy hade vilodag igår, dvs inget gym, så han kom hem tidigt. Vi var ute i solen, Vidar satt i vagen, hundarna sprang lösa, jag mockade och så elda vi på i bastun.
Så sedan vart det en onsdagsbastu.
 
Igår fick jag en så fin present av Thommy.
Han hade beställt vår bröllopsbild i ett stort 500bitars pussel :-)
Ska börja lägga de idag tänkte jag :-)
 
Imorgon planerar vi en tur till Örebro.
Vi ska köpa släpkärra & ny diskmaskin.
Måste köpa kärra nu så vi kan börja bygga nya hundboxar, då vi sålde bussen strax innan jag åkte till Finland.
Bussen började bli risig och vi kände att vi inte ville lägga mer tid och pengar på den, så vi sålde den medan den var nybesiktad.
Nu blir det bil och släp, igen.

Jag älskade att ha buss för hundarnas del. Men den hade ju bara 3 säten så de gick ju aldrig att ha med sig någon extra. Sedan så var den stor att köra runt i i vanliga fall.. Men man satt förjädra gött i den, iaf om man körde.
 
Det känns lättare att ha bil och släp, då man kan byta ut bilen när den börjar kännas "för" gammal och ändå ha kvar hundsläpet. Ska man byta buss då och då blir de krångligt med boxarna i osv.
 
Fast som de är nu vet vi inte riktigt vad vi vill ha för bil, vi kollar runt men har ännu inte fastnat för nått. Så som det är nu får vi klara oss på en bil tills den rätta dyker upp.
 
 
Vidars mat går framåt. Han fullkomlgt älskar allt han får smaka. Hitills har han bara varit vegetarian, men idag står fisk på menyn. Ska göra iordning massa och frysa in i portioner. Blir fisk, potatis & grönsaker.
 
Vidar har även blivit väldigt rörlig så att säga på natten. Han far och flänger runt i hela sängen. Ena stunden ligger han upp och ner nere vid fotändan nästan och nästa ligger han på tvären med benen över magen på en.
 
Han verkar lite besvärad av att man ligger ivägen för honom. Förr ville han gärna ha fötterna emot mitt ben eller dyl för att känna att jag låg där. Nu verkar man mest vara ivägen för honom.
Så inatt ska han få prova att sova i sin egna säng för förstagången..
Se vad han tycker om det!
 
Nä koka bebismat var de ja...
 
 
 
2013-04-04 @ 08:43:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lisen

äntligen är du tillbaka...saknat dina inlägg:) du är så klok:)

2013-04-04 @ 17:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0