Syskonkärlek

Igår umgicks jag med 2 av mina 3 syskon.
Vi åt blandannat lunch på Träslottet i Kristinehamn.
 
Vi borde umgås oftare.
Älskar er!!
 
 
Gårdagens loppisfynd.
 
Den kommer bli fin i blivande gästrummet när jag ska inreda det.. Men först ska golv och väggar bytas/ändras innan jag får inreda.
 
Jag borde kanske gå oftare på loppis nu när vi ska ha en lite annan stil.
 
Tanken med Torpet är ju INTE att det ska se ut som vårt förra hus.
Jag vill behålla endel av de gamla. Blandannat de gamla spegeldörrarna och listerna, de ska få se ut precis som de gör, lite kantstötta. Så de ska inte ens målas upp.
 
Det ska kännas torpigt/lantligt och gammeldax fast med en ton av nytt :-)
 
Jag har länge velat ha ett virkat dubbelöverkast, det är väll lantligt och fint, det hade visserligen inte passat i huset. Men när vi köpt torpet sa jag till min mamma att jag ville ha ett virkat överkast, men hon svarade:
Det kommer jag inte att virka åt dej!
Haha det tar nog väldigt lång tid!
 
För några veckor sedan hörde min mormor att jag ville ha ett sånt överkast..
Och när jag träffade henne nu sist hade hon med sej ett!!!
..som min gammelmormor Elsa har virkat!
Fick även med virkade kuddfodral! Det är väll lite romantiskt och lantiligt/gammeldax ändå!
Jag har mycket saker efter Elsa, hennes gamla ljuskronor blandannat <3
Saknar henne!! ..hon var en riktigt cool tant :-)
 
Tänk vilken tid det borde tagit att virka detta!!
 
Tillochmed Thommy tyckte att det var jättefint! Att en karl kunde uppskatta virkat? ..de trodde jag inte.
 
 
Jag får endel frågor i bloggen i kommentarsfältet, men jag vet inte vart jag ska svara för att den som frågat ska se svaret.
Om jag ska svara i kommentarsfältet (läser man där?) eller om jag ska vara i ett inlägg.
 
Jag svarar iallafall här på senaste frågan:
Övervåningen ska bli vårat sovrum är det tänkt :-)
 
Nu ska jag och Vidar åka och handla lite, pappan i huset kommer hem ikväll, äntligen!!

.

 
 
2012-10-24 @ 10:16:35 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mimmie Svensson

okej :) ser ut att bli jätte mysigt!

2012-10-24 @ 10:53:32
URL: http://mimmiesvenssonn.blogg.se/
Postat av: Brittis

Vilket fint överkast och vad roligt att få ett som man vet vem som virkat...lite avis där :-). Blir nog jättefint i huset med den stilen du beskriver här.

2012-10-25 @ 14:25:18
Postat av: Syster

Älskar er med!!!

2012-10-26 @ 04:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0