Mygg i oktober & pung-prat

Oj va jag tycker synd om min man, oj som han sliter!
De är inte bara att flytta hundgårdar, speciellt inte när man är själv.
 
Imorse åkte han till torpet vid 7 tiden.
När jag o Vidar anlände på förmiddagen hade han krattat ut de 5 lastbilslassen med grus och dragit fram stolpar. Sedan åkte han hem för att börja riva.
Han kom tillbaks och tippade ett lass med sektioner och några stolpar.
Jag fråga hur fasen han fått upp de långa stolparna på kärran själv?!
Ja de tog lite tid svarar han, men jag har ju inget val.
 
Han vände sedan tillbaks till huset för ett nytt lass.
Jag och Vidar åkte till BVC för läkarundersökning.
 
När vi kom tillbaks vid 5-tiden hade han byggt upp sektioner för en hundgård, men har själva huset kvar att bygga på hundgård nr 1.
Jag fråga hur de gick...
De har regnat heeeela dagen svara han. Fast de sluta iofs en stund, men då kom myggen istället så då sakna jag nästan regnet!!
Hela thommy såg ut som en lergubbe...
 
Kan nog inte fatta hur mycket regn de kommit de här dagarna och mer ska de komma
...i MASSOR såg jag på klart.se
De är typiskt just denna helg.
 
Han är nu iväg med ett nytt lass och skulle ge sej sen eftersom de är kolsvart!
Han sa i den här takten hinner ja aldrig tills på söndag, inte ens en hundgård är ju färdig!
 
Tillbaks till BVC och läkarbesöket.
Allt var bra, han var utan anmärkning sa doktorn, förutom att han har vattenbråck i pungen.
De beror på omognad, att ledaren där testikeln åker ner inte har täppts till typ så vätska kommer ner (fatta jag som). 
Det brukar försvinna av sej själv.
Visst jag har lagt märke till att den ena såg något större ut, men tänkte att karlar kanske har lite olika stora bollar, eller att de åtminstonde hänger de ju på olika höjd.
 
En teori jag har är att han kanske inte var helt redo att födas när ja blev igångsatt. Han kanske hade velat ha 3 veckor på sej till att bli "klar".
Han hade ju lite gulsot när han kom också, men inte tillräckligt för att behöva sola. Kanske även pungen hade hunnit med då..
Vem vet?
 
När jag pratade med mamma i telefon när jag var påväg hem från stan, frågar hon hur de gått idag. Jag tog förgivet att hon menade med Vidar hos doktorn och svarar: Han har vattenbråck i pungen.
NÄÄ!! Han han lyft för tungt???!! Svarar mamma.
VIDAR?? undrar jag.
Nä Thommy??!!!
 
Haha.. mamma undrade alltså hur det gått för Thommy idag med rivandet och bygget och trodde de va Thommy som hade problem med pungen :-D
 
 
 
2012-10-18 @ 19:03:04 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sara Dahlbeck

Hej! Har snubblat in på din blogg av en tillfällighet och läser den då och då! :) Tänkte bara tala om att jag och min sambo fick en son i november förra året och han hade också vattenbråck. Vi fick dock remiss direkt till röntgen sen vidare till sjukhuset där det beslutades om operation i och med riskerna som finns med bråck. Tänkte bara tala om det så inte läkaren tar för lättvindigt på det! Grattis till sonen förövrigt och torpköpet! :)

2012-10-18 @ 23:52:36
Postat av: Brittis

Hälsa Thommy att han jobbar bra och är en duktig grabb!
Sedan fnissade jag lång stund åt missförståndet om vem som hade vattenbråck på pungen och inte :-).

2012-10-19 @ 13:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0