De är mycket nu

Fullt upp och lite till..
Hela lördagen och söndagen spenderade vi i vårt blivande hem.
Vi fick mycket besök av släktingar som ville se vad de är för ställe vi köpt oss.
 
Thommy började greja med marken där hundgårdarna ska stå, och jag målade på övervåningen.
Vi fick även diverse hjälp av de som hälsade på..
Erik hjälpte Thommy med marken, pappa högg ved, mamma kom med mackor, mormor med wienerbröd.
E & M stannade på kvällen och Magda lagade kvällsmat.
 
Grabbarna tömde en flaska Morgan på kvällen och vi fick även mer besök av J, I & Q.
 
Vi konstaterade att vi passar in sååå bra i törpet!!
Gå i långkalsoner och slänga in lite vedträn i vedspisen.. Man kan klampa in med stövlarna och de är inte "så fint".
Vi ska ALDRIG mer ha klick-golv!
Nä plastmatta is the shit, speciellt när man har 7 hundar!
När vi öppnar dörren står vi mitt ute i skogen och ingen kan höra en hur högt man en ropar!
De är härligt!!!
 
Jag och Vidar avvek dock vid 23 tiden och åkte hem till huset och sov.
Vi har ju inga möbler där ännu.. Vi kan ju inte flytta säng osv förns hundgårdarna är klara och vi har hundarna på plats..
 
Thommy blev kvar i torpet och var aningen "trött" när vi komtillbaks söndag morgon ;-)
 
Igår grejade jag massa här hemma.. Lagade Thommys matlådor på förmiddagen, städade, tvättade, packade ännu fler flyttlådor. Sedan vid lunchtid åkte jag och Vidar till torpet och fortsatte att måla och lämnade va ännu ett lass med grejer.
Hela övervåningen ska målas och de är STORT!!
Vet inte hur många kvm men rummet är kanske uppskattningsvis 4m brett och 10m (?) långt! 
Både väggar och tak ska målas.. för att de inte ska kännas så mycket fjällstuga med all panel.
 
Kommer bjuda på före och efterbilder när det är klart!
Jag tror det blir bra!!!
 
Idag ska jag och Vidar in till stan.. Vi har tid på BVC i eftermiddag, men vi åker nog in lite tidigare och rastar vagnen och mig.
 
Sista anmälningsdagen för specialens utställning var igår..
Jag och Thommy kom fram till att iallafall ställa ut Wolf denna gång.
Det är bara Thommy som kan ställa ut, så de är lagom att bara ta en hund.
Fast jag vet på ett ungefär vad han kommer få för kritik. Men det blir bra träning för honom iallafall.
 
Jag är så sugen på att vara med och tävla.. 1-spann cykel på specialen, de är ju kul! Men jag vet inte om jag + en cykelsadel fungerar ihop än..
Jag som har så ont i min brutna svans bara jag sitter på en stol..
Jag har några dagar till på mej att fundera, det hade vart skoj.
Man kanske ska bita ihop och vara med...?!
 
Är sugen på att förnya gymkortet iallafall, trots att de finns många övningar jag inte kan köra än..
Ska nog göra de idag tror jag! :-D
 
 
Är lite arg på Blogg.se för att de tagit bort möjligheten att skicka bilder direkt hit från mobilen. De har ersatt det med en app som jag inte kan ha på min telefon :-(
2012-10-09 @ 12:41:14 Allmänt Permalink

Trackback
RSS 2.0