2012-11-21

Idag har de ränt karlar hos mej hela dagen.
 
Jag och Vidar tog sovmorgon (som vanligt) och gick upp någongång efter kl nio.
Vid tio skulle de komma och installera vårt larm.
 
Ja, vi har valt att skaffa larm.
När vi är hemma behöver vi inget larm, ingen kan på något sätt ta sej hit utan att hundarna talar om det.
Nikki är vårt larm!
När någon svänger in på våran grusväg redan ca 600m bort så talar hon om att nu kommer nån!!
Men larmet är ju speciellt för när vi inte är hemma..
Om vi åker till stugan o dyl.
Vi kan även gå in och kolla inomhustemperaturen när vi är borta, de är ju bra att se OM värmepumpen lagt av eller så, så slipper de frysa sönder här..
 
De kom iaf 2 killar och installera larmet vid tiotiden. Så nu sitter de kameror här och var blandannat.
Lite skumt..
Det är även med brandvarnare som talar med varandra vilket känns viktigt dels när man har barn i huset samt när vi kommer elda endel.
 
Larmkillarna hade svårt att hitta hit ut och undra varför man bosätter sej så här :-D
 
De åkte innan lunch och någon timma senare skäller Nikki sitt "de-kommer-nån-skäll-ljud".
Jag tittar ut och en vit bil kör några minuter senare in på gården, jag ser att de står Anticimex på den..
 
Okej, just de..
De skulle ju komma och besikta huset (försäkringsbesiktning)
..va de idag?!
De hade jag helt glömt och inte heller förberett för att de skulle komma *oops*.

De kom två killar, men de va inte arga över att ja inte förberett nått.
(man ska ju öppna för krypgrund, vindar, rensa avlopp, plocka rent under diskbänk och sånt så de kan kolla ordentligt)
De va så glada så och ställde såklart frågan varför jag bodde här ute i skogen "vi höll på att inte hitta hit!".
De hade förväntat sej att här skulle sitta en gammal ensam gubbe i huset. De brukar tydligen vara så i ensliga torp ute i skogarna..
 
Besiktningen gick bra.
 
Efter den har jag grejat lite julklappar..
Sedan blev de en promenad med Vidar. Tänkte delat med mig av lite bilder, men mobilen vill inte skicka över dem just nu :-(
 
Så de får bli en annan gång..
 
2012-11-21 @ 18:50:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0