Ledig och ensam

Ledig dag idag och gubben min för till stockholm tidigt imorse för kurs och blir där ett par dagar. Jag har en minst sagt lugn arbetsvecka framför mej, jobbar till halv 2 tisdag och onsdag sedan ledig!

På torsdag kommer P hit och ska sova här då vi har valpträff sedan fredag-lördag.
Alla valparar med hussar/mattar har tackat ja! ..ska bli kul att få träffa alla igen och se deras likheter och olikheter..

Har nyss käkat min grötfrukost och ska ge mej ut till hundarna och mata och umgås med dem. Sedan tänkte jag börja på ett nytt projekt. Får se hur de går och hur mycket jag orkar göra idag.. Men bilder kommer om de blir bra. Man måste se till att ha något att göra med sin tid, fyy va tråkigt de skulle bli annars. Men ja tror att detta kan bli bra.. Kanske.. :-)

I lördags morse när jag vaknade berättade jag för min man vad jag bestämt bara sådär innan han knappt hunnit öppna ögonen. Vi har pratat smått om de förut, men nu ska de bli av bestämde jag! Vi ska bygga bastu!!
Vi har ju lillstugan på gården som vi hitills bara använt som förråd. Den blir perfekt som bastu. själva huset står ju redan där, bara att börja göra iordning insidan! Får åka och köpa dieverse grejer till den här någon dag.

Så igår tömde vi hela den, la skräpet i lastbilen och resten på de ställen där vi egentligen har mest användning för dem. Så nu är stugan tom, bara en byrå och en mini-spis som ska upp till Nornäs kvar. Och 2 lådor golvvärmeplåtar ja ska försöka bli av med. Vet inte hur många kvadrat de kan va i dem..

Så idag ska jag åka till tippen med skräp när de öppnar efter lunch. Sedan får det bli ett träningspass. Träningen gick strålande förra veckan, vet inte hur många pass jag hann med, men iaf minst 3!

Kvällen blir väll att spendera till någon film med min hundman Zigge på min högra sida..

2012-05-14 @ 09:07:36 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0