Fredag i början av mars

Sitter på en stol i köket redo för att snart åka och jobba några timmar. Jobbar halvdag idag och slutar halv 2. Ganska lagom när de är fredag och allt. Fast jag jobbar även imorgon.

Klarblå himmel och sol idag, men de blåser på ganska bra!

De positiva med solen just nu är att de börjar torka upp i hundgårdarna. Usch jag gillar inte våren super mycket. Just de att de blir gegg och slask överallt och allt luktar rötet skit utomhus. Vem kan gilla sånt?
Hösten har iaf en frisk doft :-)  

De andra positiva med våren är att när de torkat upp tillräckligt kan man snart ge sig ut på klövjeturer med hundarna :-)

Vi får se lite av vad denna dagen har att bjuda på. Vi har iaf bokat bord i stan ikväll :-) Ska ut och äta, mannen och jag och min storebror. Får se om vi hittar på något mer, det finns ju inte super mycket att göra i Kristinehamn precis. Vi hade tänkt ta en bio också. Men bions nya hemsida verkar någon glömt bort så enligt den visas de inga filmer idag eller någon annan dag framöver heller för den delen..?

Hänt mycket på jobbfronten. Precis alla är nya utom jag. Jag har blivit en sånn här inventarie kan man säga.. Men de är roligt med förändring också :-)

Imorgon är det mer jobb och sedan 18års kalas :-D

Söndag är de ställa klockan som gäller, bädda ut soffan vid tvn och lägga mej där med frukost och titta på Vasaloppet!! En tradition! ..har nog inte missat ett år att titta.. Förutom förra då förstås, men då fick jag ju uppleva det live.

Vasaloppet är en sånn folkfest! ..jag tycker att alla svenskar någon gång borde starta i detta lopp. Det är liksom inte bara ett skidlopp, det är så mycket mer runtom! Och för att inte tala om starten och BACKEN, de bara måste upplevas!!!

Nähäpp.. Jobb var de nu ja!
2012-03-02 @ 08:40:09 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0