Dagarna går..

Kom på att jag inte lagt upp några bilder här från valpträffen som vi hade i mitten av maj. Kanske ska ta tag i det imorgon :-)

Midsommar är förbi, den firade vi hemma hos oss med både Thommys och min familj. De vart midsommarstångs-bygge, 5-kamp, tipspromenad, grillning, badtunna och musikquiz bland annat. Tipspromenaden vann Thommys farmor, 5-kampen vann min kära syster.
Jag var dock domare och protokollförare av 5-kampen, lugnast så :-) och tog bara ett ganska kort dopp i tunnan.
Mamma, pappa & lillebror hade båten hit så de sov kvar. Så på midsommardagen lagade vi midsommarmat, lite jansson köttbullar färskpotatis sill mm.

På lördags-kvällen blev de en båttur ut till bastuflotten med Thommys familj. Jag satt dock på golvet i bastun och hoppade över dopp i sjön bara för att inte reta upp magen.. Lite tråkigt dock, för fyy va jag tycker om när de riktigt steker och bränns i skinnet inne i bastun och bada när det är "kallt".

Igår fyllde mina syskonbarn, Ville & Niilo 6 år, så vi firade dem en liten stund på eftermiddagen. Thommy och jag hade 7-årig förlovningsdag (2 år sedan han friade) så på väg hem från kalaset blev de en spontan idé att vi skulle ut och äta ihop. Sedan åkte hem och kollade på film och åt vattenmelon i sängen tills vi somnade.

Idag har varit en riktig slödag! Trött sedan helgen tror jag. Klev inte upp förns halv 11 plus att jag sovit middag på de också. Jag har iaf varit lite nyttig och lagat Thommys vecko-matlådor och betalat räkningarna. Har idag beställt nytt internet hem. Eller uppgraderat eller vad man säger. Net1 är de som fungerar allra bäst här, plus att de fungerar skitbra i Nornäs. Nu när ja bytte upp mej fick jag ett nytt snabbare modem till en lägre månadskostnad (mot va vi har nu då vi tecknade för 1½ år sedan) så där gjorde jag en bra affär tycker jag. Bättre snabbare modem till lägre kostnad gör ju inget. Och den sista bidningstiden som jag egentligen hade på de gamla bara styks så vi behöver inte betala dubbelt :-) De kan löna sej att kolla upp saker och ting.

Imorgon är det sista Föräldragruppen.. Sedan har vi bara ett besök på förlossningen i kga kvar som jag inte vet när vi tänkt göra än.. På onsdag har jag ännu en kontroll på Spec mödravården i Karlstad.

Fick en liten överraskning idag. Ett brev via snigelpost, handskrivet och med en film och kort ifrån en av valpköparna. Tänk att ett vanligt brev kan vara så mycket roligare än ett mail egentligen. De uppskattades :-D


De få bilder jag tog på midsommar:

(kanske någon annan som var här vill maila mej några fler?)



 

 











2012-06-25 @ 18:54:51 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0